۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶

اعلام دیرهنگام مردم را به خیابان‌ها کشاند

دیر اعلام شدن تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مبنی بر تعطیلی بخشی از مدارس استان تهران، سبب شد تا تعداد زیادی از افراد صبح یکشنبه طبق روال گذشته به خیابان ها بیایند که این امر آلودگی هوا را تشدید خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۱۶۰۷
صراط: چند روزی است ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران ناسالم بودن هوای شهر را اعلام می کنند تا اینکه پس از ساعت 21 شب گذشته کمیته اظطرار آلودگی هوای تهران در جلسه ای اعلام کرد که میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیش از حد مجاز است از این رو مهد کودک ها، مدارس مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی را تعطیل اعلام کرد.

اما دیر هنگام اعلام شدن این تصمیم موجب شد تا بسیاری از والدین مانند روال عادی هر روز با فرزاندن خود از منزل خارج شدند اما با درهای بسته مهدکودک ها ، مراکز پیش دبستانی و مدارس مواجه شدند. امری که سبب شد ترافیک صبحگاهی کاهش چشمگیری نداشته باشد.

درعین حال از نخستین ساعت روز یکشنبه برخی از شهروندان تهرانی  ضمن ابراز گلایه مندی از دیر اعلام کردن نتیجه این کمیته ، خواستار اطلاع رسانی سریعتر این گونه تصمیمات شدند. برخی از این افراد همچنین خواستار تعطیلی سایرمقاطع دیگر و حتی ادارات نیز شدند. این افراد استدلال کردند: کارمندان بخش اعظم افرادی را تشکیل می دهند که از مهد کودک ها استفاده می کنند.

هفته گذشته شهر اهواز نیز شاهد آلودگی هوای شدید و بارش باران اسیدی ناشی از این آلودگی بودکه بر اثر آن بیش از4 هزار نفر از هموطنان به علت بروز عارضه تنفسی روانه بیمارستان شدند.

ˈ محمد هادی حیدرزاده ˈ سخنگوی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران شب گذشته ( شنبه ) اعلام کرد: براساس تصمیم این کمیته به علت آلودگی هوای پایتخت مهدکودک ها و مدارس مقطع پیش دبستانی و دبستان استان تهران در نوبت صبح و بعدازظهر فردا - یکشنبه - تعطیل است.

وی گفت: آلاینده ذرات معلق 2.5 میکرون در شرایط ناسالم قرار دارد ، از این رو شعاع دید بسیار کاهش یافته است، اما بقیه آلاینده های هوا مانند دی اکسید کربن و ازن در شرایط سالم قرار دارند.

حیدرزاده با بیان اینکه زنگ ورزش در همه مقاطع تحصیلی استان تهران ممنوع اعلام شده است، توضیح داد: ساعت 7:30 دقیقه صبح فردا یکشنبه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل می شود تا برای روز دوشنبه تصمیم گیری شود.

مدیر محیط زیست استان تهران گفت : با اداره کل ورزش جوانان استان تهران مکاتبه شده و براین اساس اجرای ورزش صبحگاهی در تمام پارک ها ممنوع شده است.

حیدرزاده توصیه کرد: سالمندان و افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند تا حد امکان از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.


منبع: ایرنا