۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

تحقیق‌وتفحص به "چای" رسید

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحقیق و تفحص از سازمان چای به درخواست چند تن از نمایندگان از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۴۱۶۲۹
صراط: محسن عاشوری خاطر نشان کرد: تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای که از مدت‌ها قبل در مجلس پیگیری می‌شد از هفته آینده و بعد از تعطیلات و مراحل اجرایی، تحقیقات میدانی آغاز و جلسات گروه تحقیق و تفحص کننده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این تحقیق و تفحص به دلیل مشکلات ایجاد شده در بخش چای کشور انجام می‌شود و مباحثی مانند بدهی کارخانجات چای به بانک‌ها و کشاورزان عملکرد ضعیف این کارخانجات در توزیع‌، تولید و فروش چای ایرانی، خرید تضمینی چای از کشاورزان و ساماندهی به یارانه‌های پرداختی دولت به بخش چای از جمله این مشکلات بود.

این عضو کارگروه تحقیق و تحفص از سازمان چای تصریح کرد: متاسفانه از مبلغ 60 میلیارد تومان دولت که به صورت یارانه به بخش چای پرداخت می‌شود عایدی نصیب کشاورزان و تولیدکنندگان نمی‌شود و دلال‌ها بیشترین بهره را از آن می‌برند و این مسئله و رانت‌خواری‌های ایجاد شده در ارائه حواله‌های واردات چای خارجی به فعالان عرصه چای، صنعت چای ایرانی را در معرض نابودی قرار داده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد این تحقیق و تحفص نیازمند همکاری جدی وزارت جهاد کشاورزی، ‌وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و سازمان چای است و اگر این اتفاق بیفتد امیدوارم ظرف سه ماه مراحل تحقیقاتی آن انجام شود و بتوانیم با جمع‌بندی در کارگروه تحقیق و تحفص آن را برای ارائه به هیات رییسه آماده کنیم.
منبع: ایسنا