۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

قربانی 37ساله قاتل خاموش

مسمومیت با منوکسید کربن جان یک مرد 37 ساله را گرفت.
کد خبر : ۱۴۱۶۳۳

صراط: «حبیب حسین‌قلی‌زاده»، مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: دو مرد 37 و 33 ساله در اتاق سربسته بر اثر گاز منوکسید کربن ناشی از سوخت زغال چوب به مسمومیت دچار شدند.

وی اظهار کرد: یک مورد مسمومیت ناشی از منوکسید کربن در جاده‌ «تبریز – ارومیه»، نرسیده به روستای خور خور به اورژانس 115 اطلاع داده شد و در پی آن تکنسین‌های این مرکز به محل اعزام شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این حادثه دو کارگر یا نگهبان حدود 37 و 33 ساله پس از سوزاندن چوب‌ها برای گرم کردن اتاق از زغال چوب استفاده کردند که براثر منوکسید کربن متصاعد شده از همین زغال‌ها، مرد 37 ساله پیش از رسیدن نیروهای امداد جان خود را از دست داد.

حسین‌قلی‌زاده یادآور شد: مرد 33 ساله نیز دچار مسمومیت شدید شد و تکنسین‌های اورژانس 115 وی را به بیمارستان منتقل کردند.

وی با بیان این‌که هر وسیله سوختی، گاز منوکسید کربن متصاعد می‌کند و باید به دودکش مجهز باشد، گفت: مسمومیت با گاز منوکسید کربن علایمی شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد به آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم دچار می‌شود.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: مردم باید دقت کنند که اگر در یک زمان چند نفر در داخل یک محیط بسته دچار علائم بالا شوند به احتمال زیاد در خطر گاز منوکسید کربن قرار دارند.


منبع: ایسنا