۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

خداحافظی‌ظریف‌بدون‌هماهنگی‌باولاسکو

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: خبر خداحافظی ظریف را از خبرنگاران شنیدم و فعلا برنامه‌ای برای این کار نداریم.
کد خبر : ۱۴۱۷۶۵
صراط:  خولیو ولاسکو در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمان قاره‌ها در جمع خبرنگاران حاضر و درمورد شرایط تیم ملی اظهار داشت: خوشبختانه تمام شرایط برای تمرین مناسب ملی‌پوشان فراهم است و فدراسیون امکانات خوبی را برای ما ایجاد کرده است. فکر می‌کنم حضور ایران در رقابت‌های قهرمان قاره‌ها بسیار خوب باشد چراکه در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم.

ولاسکو ادامه داد: به هر حال بازی با تیم‌های بزرگی مانند آمریکا، برزیل، روسیه و ایتالیا برای ما مهم است و تلاش می‌کنیم تجربه‌های بزرگی از این پیکارها کسب کنیم. شرایط کمی سخت است، چراکه ما تنها یک روز قبل از آغاز مسابقات به ژاپن خواهیم رسید و البته این شرایط برای تمام تیم‌ها یکسان است. ما در لیگ جهانی هم چنین شرایط سختی داشتیم که با برنامه‌ریزی توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی درخصوص هدفگذاری تیم ملی در رقابت‌های قهرمان قاره‌ها اظهار داشت: ابتدا سعی می‌کنیم که تجربه خوبی از این مسابقات کسب کنیم؛ پس از آن تلاش می‌کنیم مجدداً ژاپن را شکست دهیم و اگر بتوانیم سایر تیم‌ها را هم شکست دهیم کار بزرگی کرده‌ایم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که غیبت سیچلو چقدر می‌تواند در نتیجه‌گیری تیم ملی موثر باشد، تصریح کرد: غیبت سیچلو یک مشکل بزرگ برای ما است. در مسابقات قهرمان قاره‌ها تیم‌ها و بازیکنان بزرگی حضور دارند که می‌توانند دفاع تیمی ما را تحت تاثیر قرار دهند. سیچلو در مباحث دفاعی همیشه نکات مهمی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد، اما به هر حال سیچلو هم شرایط خودش را دارد و باید تیمش را در ایتالیا هدایت کند. سایر دستیاران ایرانی‌ام در آن مسابقات به من کمک خواهند کرد، اما به خوبی می‌دانم که در غیبت سیچلو کار سخت‌تری خواهیم داشت.

وی افزود: بدون شک سیچلو در این شرایط هم فیلم بازی‌های ایران را خواهد دید و تحلیل و آنالیز خود را برای ما می‌فرستد. وی از طریق اینرتنت اطلاعات را به ما خواهد داد و ما در مسابقات قهرمان قاره‌ها از آن اطلاعات استفاده خواهیم کرد. حریفان سرسختی برابر ایران قرار خواهند گرفت و ما به خوبی می‌دانیم که چه کار سختی درپیش داریم.

ولاسکو در مورد اینکه چرا بعد از مسابقات لیگ جهانی هیچ‌کدام از بازیکنان ایران به تیم‌های اروپایی نرفتند و نتوانستند لژیونر شوند، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که مهم‌ترین مساله دستمزد خوبی است که بازیکنان ایران در لیگ ایران می‌گیرند. تنها بازیکنان خیلی حرفه‌ای در سطح دنیا بیشتر از این دستمزدها حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران هنوز از نظر اسم و رسم در دنیا شناخته نشده‌اند و برای این کار نیاز به زمان دارند. بدون شک اگر ایرانی‌ها بتوانند خود را مطرح کنند تا سال آینده می‌توانند به بهترین تیم‌های اروپایی بروند. شاید برای برخی از باشگاه‌داران خارجی سخت باشد که بازیکنانی که شناخته شده نیستند را به آنها معرفی کنیم و باور نمی‌کنند که والیبال ایران خیلی خوب شده است، اما اگر همین طور ادامه دهید مطمئن باشید این اتفاق در سال‌های آینده می‌افتد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درمورد خبر خداحافظی فرهاد ظریف از تیم ملی عنوان کرد: در گذشته مشکل کوچکی به‌وجود آمده بود که با ظریف صحبت کردم و آن را برطرف کردیم اما حالا نمی‌دانم و این خبر را از شما خبرنگاران می‌شنوم. هر بازیکنی که در تیم ملی حضور دارد باید با تمام توان بازی کند و اگر بخواهد روزی خداحافظی کند باید این موضوع را با صراحت به من اعلام کند؛ با شرایط کنونی برنامه‌ای برای خداحافظی ظریف از تیم ملی نداریم.
منبع: مشرق
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست