۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
مدیر کتابخانه‌های عمومی خارگ مطرح کرد

چرا کتاب از سبد کالای خانوارها حذف شد؟

مدیر کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ گفت: متاسفانه بالا بودن نرخ کتاب‌ها، آن را تا حدودی از سبد کالای خانوارها حذف کرده است که افزایش ایستگاه‌های مطالعه و کتابخانه‌ها در سطح شهر، تنها راه جبران این مسئله خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۱۹۴۶

صراط: شکرالله پری غنچه امروز در خارگ اظهار داشت: توسعه کتابخوانی در کشور، زیربنای توسعه تمامی زمینه‌ها، از جمله فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و سرمایه گذاری دولت در این بخش بصورت بلند مدت، نتایج مثبتی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این باره تصریح کرد: تاکید رهبری بر توسعه فرهنگ ناب اسلامی، با تکیه بر توسعه فرهنگ کتابخوانی و با محوریت رشد و تعالی بوده است و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

پری غنچه خاظر نشان کرد: نهاد کتابخانه‌های کشور اقدامات مطلوبی در توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام داده است، اما باید توجه داشت که این فعالیت‌ها کافی نیست و اقدامات باید به سمت و سویی باشد، که میل و انگیزه کتابخوانی را در بین تمامی اقشار جامعه، به ویژه جوانان و کودکان بالا ببرد.

وی با ذکر برخی اقدامات مفید در جهت رشد این فرهنگ افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان به ویژه در مدارس، برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی و آموزشی، ایجاد تنوع در کتاب‌ها، تشکیل کانون‌های ادبی و عضویت رایگان دانش آموزان، کوچکترین اقداماتی ست که می توان در این راستا انجام داد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ اذعان داشت: برای بالا بردن فرهنگ کتابخوانی در خارگ، در حال رایزنی برای ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر، به ویژه در فرودگاه و پایانه مسافربری دریایی مروارید هستیم که در صورت همکاری مسئولان، این امر به رشد سطح فرهنگی شهر و بالا رفتن سرانه مطالعه، کمک چشمگیری خواهد کرد.

پری غنچه عنوان کرد: متاسفانه بالا بودن نرخ کتاب‌ها، آن را تا حدودی از سبد کالای خانوارها حذف کرده است که افزایش ایستگاه‌های مطالعه و کتابخانه‌ها در سطح شهر، تنها راه جبران این مسئله خواهد بود.


منبع: فارس