۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰

افزایش صادرات برق ایران به عراق

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: ایران با افزایش 500 مگاوات صادرات برق به عراق موافقت کرد.
کد خبر : ۱۴۲۰۷۲

صراط:  اسماعیل محصولی در حاشیه دیدار وزیر برق عراق با وزیر نیرو اظهار داشت: در این دیدار، افزایش 500 مگاواتی صادرات برق ایران به عراق مورد توافق قرار گرفت و بخش های فنی و کارشناسی و تکمیل خطوط موردنیاز برای این افزایش ظرفیت در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران 1000 مگاوات برق به عراق صادر می کند ادامه داد: همچنین در این دیدار، بحث سنکرون سازی شبکه های برق دو کشور مطرح شد و در این زمینه مشاور شرکت ایرانی مشغول مطالعه است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر، به ایجاد خطوط مختلف برق نیاز داریم و در خرمشهر و بصره، خطی از مریوان به سلیمانیه و خط مرصاد - حلبچه مطرح است که با افزایش این خطوط، می توانیم این سنکرون سازی (متصل کردن) را انجام دهیم.

محصولی با بیان اینکه در زمان کنونی شرکت های ایرانی با بخش برق عراق روابط خوبی دارند، گفت: اکنون نیروگاه های حرارتی توسط شرکت های ایرانی در بغداد ایجاد شده و در دبیس عراق نیز شرکت دیگری مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات شرکت های ایرانی در عراق، به نحوه رفت و آمد و بحث های فنی و مباحث مالی و بانکی مربوط است، افزود: این موضوع هم اکنون در حال بررسی است و امید می رود که موضوع انتقال مبالغ در آینده به جمع بندی مناسبی برسد.

محصولی همچنین گفت: در زمان کنونی در الحیدریه نجف نیز نیروگاهی در حال احداث است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. 

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم