۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱

پیشنهاد مرخصی اجباری زنان شاغل

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: تعطیلی مدارس، مادران شاغل را دچار مشکل کرده است.
کد خبر : ۱۴۲۰۸۴

 صراط:  هادی حیدرزاده، دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با تعطیلی مدارس ابتدایی، مادران شاغل دچار نوعی سرگردانی برای سپردن فرزندشان به دیگران شده‌اند، اظهارداشت: پیشنهاد مرخصی اجباری زنان شاغل هنگام تعطیلات مدارس، پیشنهاد خوبی است.

وی با بیان اینکه بعضاً با تعطیلی دانش آموزان ابتدایی شهروندان دچار مشکل شدند، ادامه داد: اختیارات کارگروه اضطرار هوا محدود است و در خصوص کاهش ساعت کاری، زوج و فرد و تعصیلی مدارس و کار‌خانه‌هاست بنابراین در دستورالعمل این موضوع مطرح نشده است.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: اگر شخصی از مسئولان چنین پیشنهادی دارد نامه‌ای به رئیس جمهور بزند تا در این خصوص و پیشنهاد موافقت و در تشکیل کارگروه کمیته اضطرار لحاظ شود در حقیقت مرخصی زنان شاغل به‌جا و مناسب است.

به گزارش تسنیم، برخی رسانه‌ها اعلام کردند مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور خانواده مطرح کرده است که درصورت عضویت در کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران، پیشنهاد مرخصی اجباری زنان شاغل هنگام تعطیلات مدارس ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آلودگی هوا صراط