۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴

گزارش سازمان ملل از فاجعه توفان فیلیپین

سازمان ملل دوشنبه اعلام کرد بیم آن وجود دارد که براثر فاجعه توفان شدید فیلیپین ، فقط در یک شهر این کشور بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست داده باشند.
کد خبر : ۱۴۲۱۵۴
صراط:   سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد جهان باید با اعلام آمارهای نهایی « منتظر اوضاع تکان دهنده تر دیگری» باشد.
« جان گینگ» مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل گفت 660 هزار نفر به علت این توفان خانه و کاشانه خود را رها کرده و به مناطق امن پناه برده اند. 
وی افزود سازمان ملل سه شنبه کمک های بین المللی قابل توجهی را برای حادثه دیدگان درخواست خواهد کرد.
گینگ، مدیر عملیات هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل گفت: بسیاری از مکان ها انباشته از اجساد قربانیان است. درحال  حاضر تخمین زده می شود که بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست داده باشند.» 

این مقام سازمان ملل در پاسخ به سئوالی درباره آمار نهایی قربانیان افزود : « ما مطمئنا در انتظار اوضاع وخیم تری هستیم. هر چقدر که میزان دسترسی ما بیشتر می شود، به عمق این فاجعه که براثر آن شمار بسیار زیادی جان باخته اند ، بیشتر پی می بریم.»
گینگ در ادامه به دشواری های دسترسی به شهر ویران شده « تاکلوبان» Tacloban و مناطق دیگری که دستخوش توفان سهمگین جمعه شدند، اشاره کرد.
وی افزود مهمترین مسئله کمک به دفن اجساد برای جلوگیری از شیوع بیماریهایی است که سلامت عمومی را تهدید می کنند.
این مقام سازمان ملل آب آشامیدنی سالم و آذوقه بازماندگان این حادثه را از ضروری ترین نیازهای آنان اعلام کرد.
پیش بینی می شود والری آموس رئیس حقوق بشر سازمان ملل توسط سازمان ملل و گروههای غیر دولتی ، برای کمک به عملیات مشترک کمک به حادثه دیدگان ، وارد مانیل شود. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، سازمان ملل قبلا 25 میلیون دلار از صندوق کمک های اضطرارای خود را برای کمک به مردم فیلیپین تخصیص داده است و دولت فیلیپین نیز سه شنبه «درخواست صریح » برای دریافت کمک را عنوان خواهد کرد. مقامات سازمان ملل گفتند این احتمال وجود دارد صدها میلیون دلار برای کمک به فیلیپین درخواست شود.
گینگ گفت شدت تخریب و ویرانی بسیار گسترده است و بنابراین پاسخ گسترده ای را می طلبد.
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند