۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶

کمبود گاز در زمستان

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز گاز وارد شبکه انتقال می شود گفت: با برنامه ریزی هایی که شده است انشاا... زمستان امسال را نیز بدون هرگونه مشکلی پشت سربگذاریم.
کد خبر : ۱۴۲۱۷۶
صراط:عبدالحسین ثمری در جریان بازدید از شرکت پالایش گازفجرجم گفت: تا زمانی که فازهای جدید پالایشگاههای گازی پارس جنوبی وارد مدار شود، بخشی از این خلا توسط شرکت پالایش گازفجرجم پر می شود.

وی افزود: ظرفیت طراحی اولیه این پالایشگاه 85 میلیون متر مکعب بوده است که با اجرای طرح های افزایش ظرفیت ،اکنون شاهد تولید 125 میلیون متر مکعبی گاز در این پالایشگاه هستیم.

ثمری در ادامه گفت: بخشی از خوراک شرکت پالایش گازفجرجم علاوه بر نارو کنگان  از فازهای 6،7 و8 پارس جنوبی تامین می شود واین روند برای سومین سال پیاپی ادامه دارد که بسیار حایز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری نمود: در اوج زمستان پالایشگاه های گاز کشور با حداکثر ظرفیت ممکن در سرویس قرار گیرند.

ثمری همچنین با اشاره به نیاز روز افزون کشور به گازطبیعی بخصوص در ماههای سرد سال یادآورشد:با برنامه ریزی هایی که شده است انشاا... زمستان امسال را نیز بدون هرگونه مشکلی پشت سربگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیش از 500 میلیون متر مکعب در روز گاز وارد شبکه انتقال می شود، افزود: در چنین شرایطی می بایست فرهنگ درست مصرف نمودن گاز را در بین آحاد جامعه نهادینه سازی نماییم .

منبع: تسنیم