۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
هیچکدام از دو قتل‌ اخیر، سیاسی و امنیتی نبوده است

نظر رادان درباره قتل دو مقام دولتی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دو حادثه قتل دادستان زابل و معاون وزیر صنعت و معدن گفت: هیچکدام از قتل‌های اخیر سیاسی و امنیتی نبوده است و پلیس در این رابطه به سرنخ‌های خوبی رسیده است.
کد خبر : ۱۴۲۴۴۲
صراط: جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دو حادثه قتل دادستان زابل و معاون وزیر صنعت و معدن گفت: هیچکدام از قتل‌های اخیر سیاسی و امنیتی نبوده است و پلیس در این رابطه به سرنخ‌های خوبی رسیده است.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه مراسم عزادارای در حسینه اعظم زنجان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پلیس با جدیت پیگیر پرونده قتل‌های چند روز گذشته است، اظهار کرد: در رابطه با قتل دادستان زابل باید عنوان کرد که این جنایت مربوط به یکی از پرونده‌های در دست بررسی دادستان زابل بوده و و جنبه سیاسی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه ادعای گروه جیش‌العدل مبنی بر قتل دادستان زابل صحت ندارد، افزود: سرنخ‌های خوبی در اختیار پلیس قرار دارد و در این رابطه چند نفر دستگیر شدند که همه این افراد ایرانی هستند و در بین آنها هیچ فرد غیربومی وجود ندارد.

وی با اشاره به پرونده قتل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند نیز یادآور شد: این دو قتل نیز هیچ کدام جنبه سیاسی و امنیتی ندارند و سرنخ‌های قابل قبولی در این رابطه به دست آمده است که امیدواریم بزودی اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار دهیم.

سردار رادان در بخش دیگری به ضرورت اجرای طرح انسداد مرزهای کشور به ویژه در منطقه شرق اشاره کرد و افزود: اختصاص اعتبار برای اجرای این طرح عظیم سرمایه گذاری برای ارتقای امنیت کشور است چرا که با مسدود شدن مرزها از گسترش قاچاق کالا و مواد مخدر جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت و مجلس با تخصیص اعتبارات مورد نیاز به پلیس در افزایش ضریب امنیت کشور کمک کند.

اصل جاویدان ماندن عاشورا در ولایت‌پذیری است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در جمع عزاداران حسینه اعظم زنجان، با بیان اینکه ولایت پذیری مهمترین اصل در حکومت اسلامی است، گفت: مهمترین پیام عاشورا درس گرفتن از ولایت‌پذیری اصحاب سیدالشهدا (ع) از امامشان بود که باعث جاویدان ماندن عاشورا در تاریخ شد.

وی با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از واقعه عاشورا گرفت، اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) هیچگونه ملیتی نمی‌شناسد بلکه سید الشهدا (ع) متعلق به انسانیت و آزادمردی است.

وی در ادامه به همایش عزاداران حسینی در زنجان اشاره کرد و گفت: همایش 500 هزار نفری که امروز در زنجان برگزار شد، با این شور توام با شعور می‌تواند دنیا را تکان دهد، زیرا بیعت دوباره شیعیان با رهبر و پیشوای امت اسلامی را نشان می‌دهد.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، اگر بتوانیم درس‌های عاشورا را در زندگی خود بکار گیریم از آسیب‌هایی که یزیدیان تاریخ در دوران‌های مختلف بر پیکره اسلام وارد کرده‌اند جلوگیری خواهیم کرد که یکی از اصل‌ها، اصل ولایت پذیری در حکومت اسلامی است که یکی از ارکان‌های مهم در مکتب اسلام به شمار می‌آید.

رادان در خاتمه خاطرنشان کرد: با عبرت از درس‌های تاریخی به خصوص واقعه عاشورا می‌توانیم تبیینی روشن از حکومت سید الشهدا (ع) و حکومت مهدی موعود(عج) داشته باشیم که ان‌شاءالله با ایمان و اراده راستین این اصل محقق شود.
منبع: ایسنا