۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
اتيوپي به عربستان اعتراض کرد

تجاوز نیروهای عربستانی به دختران پناه‌جو

دولت اتیوپی به عربستان سعودی به علت تجاوز گسترده جنسی نیروهای سعودی به زنان و دختران کارگران معترض و بازداشت شده اتیوپیایی در ریاض اعتراض کرد.
کد خبر : ۱۴۲۴۷۵
صراط: دولت اتیوپی به عربستان سعودی به علت تجاوز گسترده جنسی نیروهای سعودی به زنان و دختران کارگران معترض و بازداشت شده اتیوپیایی در ریاض اعتراض کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق ، مسلمانان تبعه اتیوپی از اقدام نیروهای امنیتی سعودی و اراذل و اوباش تحت امر سازمانهای امنیتی در محاصره محله « منفوحه الاعشی» در شهر ریاض و سرکوب کارگران و کارکنان اتیوپیایی و تجاوز جنسی گسترده به زنان و دختران کارگران و کارمندان اتیوپیایی که صدها نفر از آنها بازداشت شده‌اند، به شدت خشمگین هستند.
شاهدان و قربانیان گفتند نیروهای امنیتی از اعتراضات سوء استفاده و در جنایتی هولناک به زنان و دختران در این محله تجاوز به عنف کردند.
پس از تماسهای متعدد قربانیان با سفارتخانه کشورشان در ریاض و درخواست فریادرسی آنها در قبال هتک آبروی شان ، سفیر اتیوپی در عربستان چندین گروه جنایتکار در عربستان را متهم کرد که از درگیریها بین نیروهای امنیتی سعودی و کارگران اتیوپیایی بهره برداری و از فرصت نبود مردان در خانه استفاده و به زنان و دختران اتیوپیایی در خانه‌ها تجاوز جنسی کرده‌اند.
آشوبها پس از آن رخ داد که دهها نفر از اتباع اتیوپی مقیم عربستان شنبه گذشته در اعتراض به اخراج کارگران خارجی بدون مجوز از یکی از محله های ریاض، آشوب کردند.
سفیر اتیوپی از دولت عربستان خواست به سرعت درباره حوادث محله « منفوحه الاعشی » تحقیق کند و به بازداشت شدگان و اخراجی‌ها احترام بگذارد و غذای مناسب در اختیار آنها قرار بدهد.
سفیر اتیوپی نیروهای امنیتی سعودی را به حمله به خانه‌ها و جستجو برای دستگیری افراد بدون مجوز و اخراج آنها متهم کرد و گفت دستگیری کارگران بدون مجوز باعث شده بود خانه ها بدون مرد بمانند در نتیجه افراد ناشناس به خانه‌ها یورش بردند و به زنان تعرض و اموال خانه‌ها را نیز سرقت کردند.
سفیر اتیوپی به یک روزنامه محلی گفت:« اتباع بدون مجوز اتیوپی درخواست کرده‌اند اخراج شوند اما هتک حرمت نشوند و دارایی های آنان سرقت نشود و به زنانشان تجاوز جنسی نشود آنها به علت ترس از آینده به خیابانها آمدند تا صدایشان شنیده شود تا از آنان در مقابل تجاوز متجاوزان حمایت شود تنها اتباع اتیوپی عامل آشوب نبودند بلکه از ملیتهای دیگر نیز نقش داشتند.»
گزارشها نشان می دهد سعودیها به دهها زن و دختر تجاوز به عنف کرده‌اند و برخی از زنان نیز پس از فرار از خانه هایشان تلاش کردند به نیروهای امنیتی پناه ببرند که خود این نیروهای امنیتی نیز به زنان پناهنده تجاوز جنسی کرده‌اند.
دولت عربستان تلاش می کند بر ابعاد این جنایت سرپوش گذارد به همین سبب جلوی دیدار یک گروه از سفارت اتیوپی از محله منفوحه الاعشی را گرفته است.
اعضای این گروه در تلاش بودند با خانواده هایی که به آنها تعرض شده است تماس بگیرند.