۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

عسگراولادی مایه دلگرمی محرومان بود

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: زنده‏یاد حبیب الله عسکراولادی به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی کمیته امداد و نماینده ولی فقیه در این نهاد، مایه دلگرمی همه امدادگران و محرومان بود.
کد خبر : ۱۴۲۴۷۸
صراط: مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: زنده‏یاد حبیب الله عسکراولادی به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی کمیته امداد و نماینده ولی فقیه در این نهاد، مایه دلگرمی همه امدادگران و محرومان بود.

تبارک سبحانی در حاشیه آیین یادبود حبیب انقلاب، با اشاره به ویژگی‏های بارز شخصیتی زنده‏یاد حبیب‏الله عسکراولادی اظهار داشت: امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) موارد و درس‏های زیادی از آن زنده‏یاد تلمذ کرده و آموخته‏اند.

وی گفت: او حتی در ایام تعطیل نیز برای پاسخ‏گویی به ارباب رجوع و افرادی که درخواست‏های عادی داشتند، شخصاً دست به کار می‏شد و گاهی 40 تا 50 نفر را در یک روز از نزدیک ملاقات می‏کرد.

سبحانی افزود: وی معتقد بود باید خودش به صورت چهره به چهره با این افراد صحبت کند؛ چرا که شاید سخنی داشته باشند که بخواهند رو در رو مطرح کنند و این موضوع درسی برای همه امدادگران است.

وی تصریح کرد: آن زنده‏یاد 90 درصد مراجعه‏کنندگان را خود شخصاً ملاقات کرده و به مسائل و مشکلاتشان رسیدگی می‏کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران ادامه داد: زنده‏یاد عسکراولادی آنقدر پرکار بود که حتی تا شش ماه پیش و قبل از وخیم شدن وضعیت جسمانی‏اش روزانه 15 تا 16 ساعت کار مداوم می‏کرد.

وی بیان داشت: آن زنده‏یاد به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان تاکید داشت تا از روستاهای دورافتاده و نقاطی که تاکنون کمتر مسئولی گام گذاشته، سرکشی کنیم.

سبحانی به طور نمونه به روستای دورافتاده «زیوان» از توابع حسن‏آباد قم اشاره کرد که در سال 89 و همراه با زنده‏یاد عسکراولادی به آنجا رفته بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: آن عزیز سفر کرده و یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری تاکید داشتند که در ماه رمضان خانواده‏های زندانیان، بیماران و سرکشی از بیمارستان‏ها را از یاد نبریم.

این مقام مسئول گفت: زنده‏یاد عسکراولادی همواره سفارش می‏کرد که اگرچه حتی اعتبارات کمیته امداد کم باشد، هیچ مراجعه‌کننده مستحقی را دست خالی از آن بیرون نفرستیم.

وی خاطرنشان کرد: آن زنده‏یاد یکی از سعادت‌های هر مردی را جان به جان‏آفرین تسلیم کردن در حین انجام کار برمی‏شمرد تا اینکه این مسئله برای خودش نیز حادث شد.

سبحانی ابراز امیدواری کرد؛ درس‏هایی که از این بزرگ‏مرد تاریخ انقلاب آموختیم را بتوانیم به شایستگی در جهت خدمت به محرومان و مستضعفان به کار بندیم.
منبع: فارس