۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
در خطبه دوم نماز جمعه تهران مطرح شد

توصیه صدیقی به غربی‌ها

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به دروغ‌گویی‌های غربی‌ها در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: آنها برخلاف صحبت‌های قبلی خود عمل کرده‌اند و ما انتظار داریم غربی‌ها از فرصت مذاکره استفاده کنند.
کد خبر : ۱۴۲۵۶۹
صراط: خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به دروغ‌گویی‌های غربی‌ها در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: آنها برخلاف صحبت‌های قبلی خود عمل کرده‌اند و ما انتظار داریم غربی‌ها از فرصت مذاکره استفاده کنند.

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب امروز نماز جمعه تهران در خطبه دوم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) و تبیین نقش وی در جریان واقعه عاشورا گفت: حضرت امام سجاد (ع) در جریان واقعه عاشورا رسالت خود را به خوبی ایفا کردند و نتایج حرکت امام حسین (ع) با تلاش ایشان به بار نشست و دژ محکم امویان در شام که هیچ نوری از اسلام ناب در آن نتابیده بود، فتح شد.

وی افزود: حضرت امام سجاد (ع) در قالب دعا یکی از آثار جاودان خود یعنی صحیفه سجادیه را به وجود آوردند و ای کاش که هم اکنون که زمینه نظام جمهوری اسلامی است در دانشگاه‌ها صحیفه سجادیه که گنجینه‌های بی‌بدیل محسوب می‌شود و از زمینه‌های اصلی رشد فکری ما محسوب می‌شود معرفی می‌شد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: حضرت  امام سجاد (ع) در آن دوران برده‌ها را با تربیت خود به صورت اولیای الهی در می‌آوردند و بعد با آزادی آنها آنان تبعید و مبلغین و اربابان جنگ نرم ما می‌شدند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: امام سجاد (ع) در قالب گریه برای امام حسین (ع) قیام ایشان را شناساند و اما امروز هر چه داریم از حضرت امام سجاد (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز یازدهم محرم روز تجلیل از اسرا گفت: ما به وجود اسرای کربلا افتخار می‌کنیم، این اسرا برای ما عزت و قدرت هستند، قدرت ما به سلاح اتمی نیست بلکه به این شهامت، سلامت و روحیه‌ای است که حضرت زینب (س) در کودکان به وجود آوردند که صدقه را قبول نکنند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: خدا حجت‌الاسلام آقا سید علی‌اکبر ابوترابی را بیامرزد که برای تمام آزادگان الگو بوده‌اند.

آیت الله صدیقی با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای عضو 1+5 گفت: ایران بر اساس اعتبار مدنی، فرهنگی، اخلاقی و دینی خود و فضایی که در دنیا به وجود آورده است به دنبال مذاکره است و فضای عقلانیت را حاکم کرده است و البته این مذاکره از موضع قدرت است.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) نیز عمر بن سعد را به مذاکره فرا خواند و البته می‌دانست که وی قبول نمی‌کند اما می‌خواست شقاوت و غیرعقلانی بودن آنها را نشان دهد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: حالا غرب از موضع خود مذاکرات و شرایط ایران را بپذیرد یا نپذیرد ما معتقد هستیم که پیروزی که ما یک محور و یک رهبر داریم اگر ما متفرق بودیم و یا حکومت سلطنتی و یک جمهوری محض بودیم قدرت ما کم بود اما ما جمهوری اسلامی هستیم اسلامیت ما حول محور ولایت و جمهوریت ما با حضور عظیم مردم است.

آیت الله صدیقی با اشاره به مذاکرات ایران و تعلیق غنی‌سازی در سال‌های 82 تا 83 گفت: در آن زمان این مسئله یک تاکتیک و یک تست بود و همین که ما فهمیدیم آنها اهداف دیگری دارند این مسئله سبب پرش‌ها و قدم‌های بعدی ما شد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد:ما با داشتن ملتی اصیل، مقاوم، شهادت‌طلب و قربانی‌داده و ولایی و مومن و 34 سال کارآزموده و با داشتن رهبری حکیم و فرزانه، دنیادیده و متوجه به همه جوانب و متصل به الله و متوسل به ائمه اطهار و با بینش وسیع دینی همانگونه که دنیا را در عرصه نظامی متحیر کردند، از مواضع خود نیز کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: جنگ نظامی علیه ما یک جنگ جهانی بود که یک طرف ایران قرار داشت و در نقطه مقابل همه دنیا قرار داشتند. آن روز جوانان ما با اعتقاد و ایمان وارد شدند و هشت سال و نیم با قدرت‌های نظامی شرق و غرب در افتادند و در نهایت پیروزی را برای خود رقم زدند و شکست دشمن را به ارمغان آوردند.

آیت الله صدیقی گفت: با داشتن چنین مردمی در این جنگ نیز موفق خواهیم بود و حتی اگر آنها کوتاه نیامدند، ما سر موضع خود هستیم و مطمئنیم به فضل پروردگار و با داشتن منطقه جغرافیایی خاص و مدیران زحمت‌کشیده این فشارها برای ما ذلت و شکستی در پیش نخواهد داشت و با اقتدار مذاکرات را پیش خواهیم برد.

وی افزود: طرف‌های مذاکره‌کننده به مانند همیشه فرافکنی می‌کنند و اخیرا نیز اعلام کرده‌اند طرف ایرانی مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای شده است.از آن دروغ‌های واضح است آنها برخلاف صحبت‌های قبلی خود عمل کرده‌اند و هنوز هم با سعه صدر زمینه وجود دارد. ما انتظار داریم غربی‌ها از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را بچه های انقلاب خوانده است و  آهنگی که گروه مذاکره‌کننده ما در پیش گرفته و با حفظ خط قرمزها، با حفظ عزت، حکمت و منافع ملی‌مان بوده و امیدواریم تا آخر نیز این راه ادامه داشته باشد و این اعتماد را مردم نسبت به همه مسئولین همیشه داشته باشند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران همچنین با تشکر از عزاداران حسینی گفت: این عزاداری‌ها هر سال امواج جدیدی را ایجاد می‌کند که انسان احساس می‌کند به دریای بی‌کران الهی وصل است و ما شاهد شور و شعور حسینی در تمام شهرها بودیم و امروز در خارج از مرزها نیز امام حسین (ع) پرچم زده است و نهضت خود را در قالب یک حکومت جهانی مطرح می‌کند.
منبع: فارس