۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
رویدادهای مهم امروز فلسطین اشغالی

شهرفلسطینی در لیست اماکن توریستی اسرائیل

دفتر گردشگری سفارت رژیم صهیونیستی در ایتالیا شهر بیت لحم و دیگر مکان‌های تروریستی فلسطینی را در لیست شهرهای توریستی این رژیم قرار داد.
کد خبر : ۱۴۲۵۸۰
صراط: دفتر گردشگری سفارت رژیم صهیونیستی در ایتالیا شهر بیت لحم و دیگر مکان‌های تروریستی فلسطینی را در لیست شهرهای توریستی این رژیم قرار داد.

شبکه خبری فلسطین الیوم خبر داد دفتر گردشگری رژیم صهیونیستی یک آگهی تبلیغاتی در رابطه با تاسیس یک کارگاه همکاری با چند شرکت تخصصی اسرائیل در ایتالیا در زمینه گردشگری در شهر رم، منتشر کرد.

در این آگهی به مکان‌های تروریستی رژیم صهیونیستی اعم از بندر قدیمی یافا، ناصره، قدس، طبریا، بیت لحم، کفر ناحوم، مسعده، بحر المیت، غازهای نزدیک به قمران و غیره اشاره شده است.

در همین رابطه «تسفی لوطان» مدیر دفتر گردشگری رژیم صهیونیستی در شهر میلان به مناسبت چهلمین سالروز افتتاح دفتر گردشگری این رژیم در ایتالیا گفت که سفرهای توریستی امروز به اسرائیل با 15 سال قبل کاملا متفاوت است و حتی قابل تصور نیست.

از سوی دیگر وزیر گردشگری و آثار باستانی فلسطین تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند بپذیرد که بیت لحم شهر اسرائیلی باشد.

درگیری در بلعین

نظامیان رژیم صهیونیستی در روستای بلعین واقع در غرب رام‌الله با جوانان فلسطینی درگیر شده و به سمت آنها گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند که منجر به زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان شد.

بر اساس این گزارش فلسطینیان امروز به مناسبت بیست و پنجمین سالروز اعلام استقلال فلسطین در تاریخ 15 نوامبر 1988، با مشارکت هیئت‌های عربی راهپیمایی برگزار کرده و به سمت اراضی واقع در نزدیکی دیوار نژادپرستانه حایل حرکت کرده و مخالفت خود با شهرک‌سازی و دیوار حایل را اعلام کردند.

پلیس اسرائیل مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بست

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که پلیس اسرائیل در شهر قدس، مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران زیر 50 سال بست.

این روزنامه نوشت که پلیس همه راه‌های منتهی به صحن مسجدالاقصی را به منظور جلوگیری از وقوع درگیری بین نمازگزاران و یهودیان بسته است.

بر اساس این گزارش، یهودیان افراطی اعلام کرده‌اند که قصد دارند مراسم تلمودی را در داخل صحن مسجدالاقصی برگزار کنند.

تخریب بخشی از دیوار حایل در غرب قدس

گروهی از فعالان مقاومت مردمی بامداد امروز جمعه بخشی از دیوار بتونی حایل واقع در نزدیکی شهرک بیر نبالا در شمال غربی قدس را تخریب کردند.

بر اساس این گزارش پس از تخریب حدود 10 متر از دیوار فعالان فلسطینی موفق شدند از این دیوار عبور کنند.

همچنین گروهی از فلسطینیان نیز موفق شدند ده‌ها متر از دیوار سیم خاردار در اطراف زندان عوفر در نزدیکی شهرک «رافات» را تخریب و پرچم‌های فلسطینی را بر روی آن قرار دهند.

بازداشت بیش از 70 فلسطینی در اراضی 48

رژیم صهیونیستی شب گذشته بیش از 70 فلسطینی را به بهانه ورود غیر قانونی به اراضی اشغالی سال 1948، بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی گفت که این افراد به صورت غیر قانونی برای کار وارد اراضی اشغالی شده‌اند.
منبع: فارس