۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

نظر بادامچیان درباره بهترین مدیران کشور

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سیاسیون ما باید به تبعیت از منش عسگراولادی آنچه را که رهبر معظم انقلاب از آنان می خواهد را انجام دهند.
کد خبر : ۱۴۲۶۱۹

صراط: اسدالله بادامچیان در حاشیه سفر به اصفهان پیرامون سوابق اطاعت محض از ولایت و رهبری مرحوم حبیب الله عسگر اولادی با توجه به اینکه وی یکی از یاران ولایت و مهره های نظام و انقلاب بود، اظهار کرد: وی تمامی عمر خود را در اطاعت از ولایت گذراند و در همه امور خود سعی می کرد که هماهنگی با ولایت را داشته باشد.

عسگر اولادی قوی ترین برداشت‌ها را از نظرات ولی فقیه ارائه می داد

وی با بیان اینکه عسگراولادی فردی بسیار نکته پرداز و نکته سنجی بود، افزود: ما قوی ترین برداشت های صحیح را از نظرات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از وی دریافت می کردیم و در هر زمان آن مطلبی که این یار ولایت برای ما می گفت در راستای رضای ولی امر است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون 50 سال آشنایی خود با عسگر اولادی راجع به زندگی وی در زمان آغاز نهضت تصریح کرد: عسگر اولادی در تمام جهات رابط اصلی ما با امام خمینی(ره) بود و به همین دلیل کلیه مطالب را محضر امام(ره) بیان می کرد و بنیان گذار کبیر انقلاب نیز به وی علاقه ویژه داشتند.

وی با بیان اینکه گاه ما در مواردی کارهای بسیار تدبیر شده ای را از طرف مؤتلفه داشتیم، بیان کرد: زمانی توسط وی خدمت امام(ره) عرض می کردیم امام خمینی(ره) ما را در انجام امور حزب راهنمایی می کردند.

قوی ترین اطاعت را عسگر اولادی در سال 55 انجام داد

بادامچیان پیرامون دوران زندان عسگراولادی در رژیم ستم شاهی خاطر نشان کرد: وی در زمان زندان بر اساس استنباطی که از خط ولایت داشت مراقب جریان های انحرافی منافقین، الحادی کومونیست ها و ملی گرایان در زندان بود و رصد می کرد.

وی با بیان اینکه متدینان و مبارزان آن زمان از وجود وی،‌آیت الله انواری، شهید عراقی و دیگر دوستان ما حفط ماندند، اضافه کرد: در نهایت در سال 55 در اوین در محضر علما خط التقاط منافقان را عسگر اولادی و شهید لاجوردی بیش از همه تبیین کردند و در آنجا بود که منجر به نقل فتوای مشهور شد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه این فتوا نظر مجموعه علمایی نظیر آیت‌الله مهدوی کنی، هاشمی رفسنجانی، ربانی شیرازی و دیگر علما بود، گفت: در اطاعت از آن فتوا این بحث وجود داشت که سازمان منافقان با توجه به تسلطی که بر جو زندان داشت، علیه ما همه نوع تهمت، افترا، درگیری، فشار، بایکوت و جو سازی هایی را بیرون از زندان انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه وجود این مسئله در ما در انجام این فتوا شک و دودلی ایجاد کرده بود، اظهار کرد: من معتقدم که قوی ترین اطاعت را در آن زمان عسگر اولادی انجام داد و ما همه با هم قرار گذاشتیم که اطاعت کنیم و من آن موقع در جمع خصوصی دوستان خود بحث کردم که نظر علما در زمانی که ما به امام(ره) در زندان دسترسی نداریم حاکی از اجماع نظر علمای اسلام و امام خمینی(ره) است.

عسگر اولادی و شهید عراقی به عنوان دو سمبل مبارزه سیاسی از همه حیثیت خود گذشتند

بادامچیان افزود: با توجه به اینکه مرحوم آیت الله میلانی پیام دادند که مبارزه در بیرون از زندان ملغا شده است و منافقان در هم شکسته شده اند و به کومونیست ها نیز دیگر اعتباری نیست و شما دیگر در زندان مقاومت نکنید و حتی اگر شده با تقاضای عفو از زندان خارج شوید و مبارزه را ادامه دهید، عسگر اولادی و شهید عراقی به عنوان دو سمبل مبارزه سیاسی از همه حیثیت خود گذشتند.

وی با بیان اینکه در این زمان عسگراولادی از عراقی پرسید که می خواهی قهرمان بمیریم یا مسلمان، تصریح کرد: عسگر اولادی مسلمان از این دنیا رفت و این اطاعت پذیری در جو آن زمان که همه به وی در داخل زندان تهمت می زدند، فشار می‌آوردند و جو سازی می کردند عسگر اولادی را به این مقام رساند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: زمانی که به عسگر اولادی گفتند مورد عفو شاه قرار گرفتی به زندان بان خود گفت که اگر می شود شاه این محبت خود را از ما دریغ کند تا در راه خدا شهید شویم و با اینکار حیثیت مبارزه من زیر سوال می رود معتقد بود که باید مسلمان از دنیا رفت.

وی با اعتقاد بر اینکه انسانی که به خاطر خط ولایت و وظیفه شرعی خود از همه حیثیت ظاهر دنیا بگذرد به بالاترین قهرمانی دست یافته است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل به آنچه آرزومند بود رسید و خداوند وی را ثابت قدم در راه ولایت قرار داد.

سیاسیون ما باید همچون عسگر اولادی از ولایت تبعیت کنند

بادامچیان پیرامون مهم‌ترین شاخصه های عسگر اولادی که توانست وی را تا پایان عمر ثابت قدم بدارد، اضافه کرد: سیاسیون ما باید به تبعیت از منش عسگر اولادی آنچه را که رهبر معظم انقلاب از آنان می خواهد را انجام دهند.

وی با اعتقاد بر اینکه حجت شرعیه ما نایب امام زمان(عج) و ولی امر ماست، گفت: نباید در این راه تند روی و کند روی کرد و تابع محض رهبر معظم انقلاب بود.

فقاهت پذیری و همراهی با روحانیت سبب رستگاری عسگر اولادی شد

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ویژگی دیگر عسگر اولادی فقاهت پذیری بود، اظهار کرد: ما باید تمام امور خود را بر مبنای فقه مترقی و متعالی اسلام قرار دهیم و از اسلام روشنفکری، اسلام تجدد مآبانه، اسلام آمریکایی، اسلام تحجر و موارد دیگر دوری کنیم.

وی ویژگی دیگر عسگراولادی را همراهی با روحانیت اسلامی برشمرد و افزود: این سه محور در حزب مؤتلفه اسلامی 50 سال است که افزون بر اینکه انشعاب و درگیری ایجاد نکرده، اجازه میدان باز اظهار نظر به همه افراد خود داده است البته خط قرمز همه ما خروج از خط ولایت است.

بادامچیان با بیان اینکه عسگراولادی نیز در تمام عمر خود بر اساس این سه محور زیست، تصریح کرد: دلیل موفقیت عسگر اولادی همین سه محور بوده و هر سیاست‌مداری این سه محور را در زندگی خود پیاده کند به یاری خدا موفق خواهد شد.

بهترین نمونه های مدیریت کشور از مؤتلفه بوده اند

وی پیرامون نقش عسگر اولادی در ثابت قدم ماندن حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: مؤتلفه تنها در عسگر اولادی خلاصه نمی شود بلکه وی یکی از نمونه های حزب است چراکه شهید بهشتی در اساسنامه ما در سال 43 نوشت «ما می خواهیم اسلام را بهتر بشناسیم و با شناساندن اسلام، جامعه نمونه اسلامی ایجاد کنیم.»

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: شهید رجایی به عنوان بهترین نمونه ما برای ریاست جمهوری، باهنر به عنوان بهترین نخست وزیر، اندرزگو به عنوان بهترین چریک قرن معاصر، لاجوردی به عنوان بهترین دادستان، شهید بهشتی به عنوان بهترین رئیس قوه قضاییه، شهید مطهری به عنوان بهترین تئوریسین اسلامی و موارد دیگر همه از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی بوده اند.

وی اضافه کرد: اینکه یک تشکل بکوشد که انسان های نمونه را تقدیم جامعه کند نباید مایه غرور ما شود چراکه این یکی از فیض های الهی است و این سه محور حزب سبب شده به این جایگاه برسیم.

بادامچیان با بیان اینکه ما هیچگاه نخواسته ایم که یک تشکل قدرت طلب و سهم خواه باشیم، گفت: با توجه به اینکه این تشکل سعی کرده بر وظیفه شرعی خود عمل کند سبب شده است که انسان های نمونه پدید آیند.


منبع: تسنیم