۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
در پی بدهی15 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به بخش خصوصی مطرح شد

بدهی میلیاردی وزارت نیرو به بانک‌ها

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به بدهی 15 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به بانک‌ها و بخش خصوصی اظهار کرد: به دولت و مجلس پیشنهاد کرده‌ایم که مراجع قانونی این مابه التفاوت را تامین اعتبار کنند؛ اگر این امکان فراهم شود تعهدات مالی خود را انجام می‌دهیم.
کد خبر : ۱۴۲۶۸۳
صراط: هوشنگ فلاحتیان گفت: تاکنون امکان دریافت مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و قیمتهای تکلیفی برای وزارت نیرو فراهم نشده است.

وی درمورد افزایش قیمت انشعاب نیز با تاکید بر این که افزایش نرخ صورت نگرفته است، اظهار کرد: هزینه‌های انشعابات برق از سال 1383 ثابت مانده و در حال حاضر قیمت تمام شده آن پنج برابر قیمت دریافتی از مشترک است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انر‍ژی تصریح کرد: آنچه در دستورالعمل قرار گرفته در زمینه ساماندهی هزینه‌های نیرورسانی بوده است که پیش از این توسط پیمانکاران و با هزینه خود مشترکین انجام می شده اما اکنون تمام سه مرحله هزینه در یک مرحله حساب می شود.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: با توجه به بروز اجحافاتی در حق مردم مقرر شد شرکت‌های توزیع راسا نیرو رسانی را بر عهده بگیرند که این رقم هم بسیار کمتر از هزینه هایی است که پیمانکاران دریافت می کردند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان گفت: ساماندهی انشعابات برق هیچ افزایش درآمدی برای وزارت نیرو به همراه نداشته است و در حال حاضر وزارت نیرو 15 درصد قیمت تمام شده انشعابات را در مناطق روستایی، 25 درصد در شهرها و 40 درصد قیمت تمام شده انشعابات را در کلانشهرها از مردم دریافت می‌کند.


منبع: ایسنا