۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
رکورد جدید ثبت شد

شاخص بورس در معاملات امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز موفق به عبور از نیمه ۷۷ هزار واحدی شد؛ ارزش بازار نیز در رکورد تازه‌ای به مرز 380 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.
کد خبر : ۱۴۲۷۴۴

صراط: در معاملات امروز بازار سهام، سرمایه‌گذاران با اقبال به شرکت‌های آینده‌دار و دارای ظرفیت رشد شرایط افزایش 740 واحدی شاخص را فراهم کرده و ارزش بازار نیز به همین ترتیب به مرز 380 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

در معاملات امروز، هلدینگ خلیج‌فارس، نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، مخابرات ایران، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان و بانک پارسیان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند؛ در گروه بانک‌ها به غیر از پارسیان و انصار مابقی با کاهش قیمت به کار خود پایان داده‌اند.

در بازار امروز برترین تقاضا به شرکت‌هایی همچین هلدینگ فارس، سرمایه‌گذاری ساختمان، نفت پارس، پتروشیمی خارک، سیمان فارس خوزستان، سرمایه‌گذاری رنا و داروسازی زهراوی اختصاص داشت، اما در مقابل بانک تجارت، جام دارو، حق تقدم سرمایه‌گذاری صنعت نفت و لعابیران برترین عرضه بازار را داشته‌اند.

در فرابورس نیز شاخص کل 14 واحد افزایش را تجربه کرد و به 422 واحد رسید؛ ارزش بازار اول و دوم نیز با مقداری افزایش به بیش از 68 هزار و 700 میلیارد تومان رسید.

داروسازی تولید‌ دارو ، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، آ.اس. پ سبحان‌دارو، پخش البرز، مهندسی ساختمان تجهیزاتی راه‌آهن و سرمایه‌گذاری تدبیرگرانه فارس و خوزستان بیشتر افزایش قیمت و در مقابل اکثر امتیاز تسهیلات مسکن با کاهش قیمت روبرو شدند.

تمام شاخص‌های منتخب از جمله صنعت 50 شرکت فعال‌تر، آزاد شناور 30 شرکت بزرگ، بازار اول و بازار دوم با روند مثبت به کار خود پایان داده‌اند.


منبع: فارس