۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱

انتقاد از طرح دولت در حوزه مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت در تأمین مسکن باید بصورت غیر مستقیم وارد شود و فقط نظارت داشته باشد، زیرا اگر قرار باشد دولت در همه مسائل وارد شود وقت کافی برای رسیدن به امور کلان کشور را نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۴۲۷۸۸

صراط:عطا‌الله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت با توجه به اینکه سیاستش را در زمینه تأمین مسکن بر «مسکن اجتماعی» گذاشته ابعاد و چارچوبی برای این طرح مشخص کرده است، گفت: طرح مسکن اجتماعی بصورت کلی اعلام شده و هنوز جزئیات کار و تفاوت  آن با مسکن مهر مشخص نشده است و  تا زمانی که جزئیات طرح اعلام نشود، درباره آن نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی افزود: برای اینکه طرح مسکن اجتماعی مانند مسکن مهر سبب ورود پول کلانی به بازار،‌تورم و افزایش نقدینگی نشود باید این طرح کاملا کنترل شده انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تغییر سیاست دولت در زمینه تأمین مسکن کار درستی است، گفت: فکر می‌کنم بر اساس اصل 44 و در راستای  خصوصی‌‌سازی اگر کارها به مردم واگذار شود بهتر است، زیرا مردم با دریافت تسهیلات کافی بهتر می‌توانند کارشان را انجام دهند.  

حکیمی اظهار داشت: دولت در تأمین مسکن باید بصورت غیر مستقیم وارد شود و فقط نظارت داشته باشد زیرا اگر قرار باشد دولت در همه مسائل وارد شود وقت کافی برای رسیدن  به امورات کلان کشور را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در دوره احمدی‌نژاد به دلیل ورود دولت به مباحث خرد و ریز، تولید ابتر و مورد بی‌توجهی قرار گرفت در حالیکه زیر ساخت اصلی اقتصاد هر کشوری تولید است و اگر تولید مغفول بماند و دولت هم به آن توجه نکند کشور دچار مشکلات فراوانی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: اجرای هر طرحی در کشور چه در زمینه تأمین مسکن و یا مسائل دیگر نیازمند نظارت کافی دولت است و فکر می‌کنم این دولت و دولت‌های قبل بزرگترین و مهمترین ضعف‌شان  عدم نظارت است.

وی گفت: دولت در زمینه تأمین مسکن بوسیله کارشناسان باید یک بسته جامع، کامل و بی‌عیب و نقص ارائه کند و بر آن نظارت کافی داشته باشد.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند