۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷

کامرون پابه‌ثروتمندترین‌کشورعربی‌گذاشت

نخست‌وزیر انگلیس امروز با هدف افزایش همکاری‌های اقتصادی به خصوص در حوزه صنایع دفاعی وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.
کد خبر : ۱۴۲۸۷۱
صراط:  به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه با هدف افزایش همکاری‌های اقتصادی با امارات، با استقبال ولی‌عهد ابوظبی وارد این کشور شد.

کامرون روز گذشته در مصاحبه با روزنامه «الاتحاد» روابط میان انگلیس و امارات را خاص توصیف کرده و ابراز امیدواری کرده بود سفر وی به این کشور به افزایش مراودات تجاری منجر شود.

امارات یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران بین‌المللی در انگلیس به شمار می‌آید. این کشور همچنین قراردادهای سنگین نظامی به خصوص در زمینه خرید جنگنده با انگلیس به امضا رسانده است.

کامرون در این مورد گفته است: من به شدت بر تقویت اقتصاد انگلیس متمرکز هستم... و امارات به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در سرمایه‌گذاری در بریتانیا، از شرکای حیاتی ما در این زمینه به شمار می‌آید.

وی در این مصاحبه به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نیز اشاره کرده و گفته است که کشورهای غربی شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌اند. کامرون تأکید کرده است 1+5 همچنان به رویکرد مذاکرات همزمان با اعمال فشار ادامه می‌دهد.

ایران و گروه 1+5 روز چهارشنبه این هفته دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌کنند. دور پیشین مذاکرات که در همین شهر برگزار شد، با کارشکنی فرانسه بدون دستیابی به توافق به پایان رسید. گفته می‌شود تلاش برای جلب سرمایه کشورهای ثروتمند عربی از جمله عربستان و قطر در کنار تلاش برای نزدیکی بیشتر به اسرائیل از جمله مهمترین انگیزه‌های پاریس برای مخالفت با توافق هسته‌ای بوده است.
منبع: فارس