۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

مالدیو رئیس جمهورش را معرفی کرد

کمیسیون انتخاباتی مالدیو امروز یکشنبه رسماً عبدالله یمین نامزد حزب ترقی خواه مالدیو را پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.
کد خبر : ۱۴۲۹۸۸
صراط: کمیسیون انتخاباتی مالدیو امروز یکشنبه رسماً عبدالله یمین نامزد حزب ترقی خواه مالدیو را پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از ماله، کمیسیون انتخاباتی مالدیو اعلام کرد
کلیه آرا شمرده شده و بر اساس آن نامزد حزب ترقی خواه مالدیو با کسب 51 و شش دهم درصد آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری کشور است.
محمد نشید رئیس جمهور پیشین و رهبر حزب مخالفان که بر اساس نظر سنجی ها بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات داشت همان دیروز شنبه با توجه به اعلام نتایج نسبی آرا شکست خود را از رقیب پذیرفت.
وی 48 و 61 صدم درصد آرا را در این انتخابات به دست آورده بود.
در مجموع از بیش از 239 هزار مالدیوی واجد شرایط شرکت در انتخابات بیش از 218 هزار نفر رای خود را به صندوق انداخته بودند که از مشارکت 91 و چهار دهم درصدی مردم در انتخابات حکایت داشت.
رئیس جمهور جدید مالدیو برادر ناتنی مامون عبدالقیوم رئیس جمهور اسبق این کشور است که به مدت سه دهه بر این کشور جزیره ای واقع در اقیانوس هند حکومت کرده است.
عبدالله یمین امروز یکشنبه وعده داد برای برقراری ثبات و دموکراسی در کشورش خواهد کوشید.
یمین قرار است حدود ساعت 13 به وقت محلی سوگند یاد کند.
مالدیو واقع در جنوب غربی هند 350 هزار نفر جمعیت دارد که اکثریت آن ها را مسلمانان سنی مذهب تشکیل می دهند.
بعد از ابطال نتیجه دور نخست انتخابات در ماه سپتامبر و متعاقب آن تعویق انتخابات برای دو بار، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مالدیو دیروز شنبه تحت فشار جامعه بین الملل برگزار شد.
ناظران بین المللی بر برگزاری این انتخابات نظارت داشتند.