۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

نظر مشاور نماینده ولی فقیه درباره مذاکرات

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز برخی‌ها به دنبال القای ضرورت ترک مذاکرات هستند که در گذشته به گونه‌ دیگری عمل می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که این افراد در بازه‌های زمانی مختلف رفتارهای افراطی و تفریطی از خود بروز می‌دهند.
کد خبر : ۱۴۳۰۲۳

صراط: سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات ایرن و 1+5 گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای از ابتدا تاکنون انجام مذاکره با هدف شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز بوده است و این سیاست هم به منطق اسلام که منطق مذاکره و گفت‌وگو است باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه بدیهی است در فضایی که جمهوری اسلامی ایران برای اثبات حقانیت خود و نشان دادن منطق، همواره در صحنه مذاکرات حاضر بوده هرگونه رفتارهای افراطی و تفریطی می‌تواند مخرب باشد خاطرنشان کرد: امروز برخی‌ها به دنبال القای ضرورت ترک مذاکرات هستند که در گذشته به گونه‌ دیگری عمل می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که این افراد در بازه‌های زمانی مختلف رفتارهای افراطی و تفریطی از خود بروز می‌دهند. 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر همین اساس ادامه داد: زمانی برخی از این آقایان ادعا می‌کردند که چرا ما باید به دنبال فعالیت‌های هسته‌ای باشیم چراکه این اقدامات زمینه فشارهای خارجی و بیگانگان را به وجود می‌آورد و خواهان تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای بودند اما امروز همان افراد می‌گویند که باید به مذاکرات خاتمه داد. به نظر می‌رسد هر دو حرکت افراط و تفریط ناثواب و نادرست است چرا که ما باید بر حقوق هسته‌ای ملت ایران پافشاری نموده و خطوط قرمز را رعایت کنیم و در همین راستا باید به دنبال تداوم مذاکرات باشیم زیرا این مذاکرات به ضرر ما نخواهد بود و برای ملت ایران ارتقای ظرفیت فکری خواهد اشت.

جوانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این رابطه تصریح کرد: یکی از نتایج این مذاکرات این خواهد بود که ملت ما غرب، کارشکنی و بهانه‌جویی‌های آنها را بهتر از گذشته خواهد شناخت و به این مطلب خواهد رسید که برای حل مشکلات باید به خودمان اتکا نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه این مذاکرات بهانه را از دست برخی افراد که می‌گویند اگر ما با منطق و ادبیات مناسب پای میز مذاکره بنشینیم می‌توانیم فشارها و تحریم‌ها را کاهش دهیم می‌گیرد، متذکر شد: آمادگی ملت ایران برای انجام مذاکرات نشان‌دهنده حقانیت، سلامت و عظم و اراده جدی ماست که برای تحقق حقوق خودمان از طریق مذاکره و منطق پیش می‌رویم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه ترک کردن صحنه مذاکرات می‌تواند بهانه‌ای دیگر برای دیگران باشد که ایران را عامل شکست مذکرات معرفی نماید اظهار داشت: ملت ایران اهل منطق، گفت‌وگو و مذاکره است و خط ترک مذاکرات نتیجه افراط و تفریط برخی افراد است.

جوانی با بیان اینکه ما به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم خاطرنشان کرد: امروز در پرتو همین مذاکرات بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها حقوق ملت ایران را به رسمیت شناخته‌اند و نسبت به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطمینان پیدا کرده‌اند چراکه اگر ایران می‌خواست فعالیت‌های نظامی هسته‌ای داشته باشد از NPT خارج شده و هرگز به سمت مذاکرات نمی‌رفت.

وی در پایان با بیان اینکه القای چنین طرز تفکرهایی می‌تواند موجب تضعیف روحیه هیئت مذاکره کننده ایرانی باشد، یادآور شد: دولتی این مذاکرات را انجام می‌دهد که برخواسته از رأی مردم ایران است و مشروعیت این دولت نیز به تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از سوی رهبر انقلاب تحقق یافته است و مقام معظم رهبری هم دولت، دستگاه دیپلماسی و هیئت مذاکره کننده ایرانی را مورد حمایت خود قرار داده‌اند که این حمایت‌ها نشان‌دهنده این است که مذاکرات در چارچوب سیاست‌های نظام دنبال می‌شود و قطعاً‌ تیم مذاکره کننده هم از خطوط قرمز که همان حفظ حقوق و منافع ملت ایران است هرگز عدول نمی‌کند.

منبع: فارس