۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳

دیدار معاون ظریف با رییس‌جمهور گرجستان

ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر خارجه کشورمان با نخست‌وزیر جدید گرجستان دیدار کرد.
کد خبر : ۱۴۳۱۶۷
صراط: ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید گرجستان به تفلیس سفر کرده است با نخست‌وزیر آن کشور دیدار و و درباره راه‌های توسعه روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

رحیم‌پور با اشاره به روابط سنتی دیرینه ایرانیان و گرجی‌ها آمادگی دولت ایران برای توسعه روابط با تفلیس به وی‍زه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی را اعلام و ابراز امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید تسهیلات بیش‌تری برای ایرانیان مقیم گرجستان و نیز مبادله توریسم فراهم شود.

وی افزود: توسعه روابط ایران و گرجستان به استقرار ثبات و امنیت در منطقه نیز کمک خواهد کرد.

قریباشویلی، نخست‌وزیر جدید گرجستان نیز با تشکر از اعزام نماینده کشورمان به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری گرجستان گفت: گرجی‌ها روابط مستحکم تاریخی با ایران دارند و ما علاقمند به توسعه هرچه بیش‌تر این روابط هستیم.

وی افزود: این روابط علاوه بر حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باید در زمینه‌های فرهنگی و علمی نیز توسعه یابد.

نخست‌وزیر جدید گرجستان هم‌چنین با اعلام خرسندی از پیشرفت‌های اخیر در مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به نتیجه برسد.

قریباشویلی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تشویق دولت جدید در ایران را تبریک گفت و افزود: ما همواره به انتخابات مردم ایران احترام می‌گذاریم و آماده توسعه روابط در همه ابعاد با دولت جدید هستیم.

منبع: ایسنا