۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

واکنش یونان به اعتصاب کارکنان دانشگاهی

با ادامه اعتراض‌ها و اعتصاب کارکنان «دانشگاه آتن» و «دانشگاه ملی صنعتی آتن» و به خطر افتادن تحصیل هزاران دانشجو،‌ دولت یونان قصد دارد از طریق بسیج عمومی آنها را وادار کند به سر کار خود بازگردند.
کد خبر : ۱۴۳۲۸۷
صراط: اعتصاب کارکنان دو دانشگاه یونانی به دنبال تصمیم دولت مبنی بر تغییر شغل 1300 کارمند اداری دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

با این حال استادان دانشگاه ملی صنعتی آتن (NTUA) که به نشانه همبستگی با کارمندان دانشگاه دست به اعتصاب زده بودند این هفته بر سر کارهای خود بازگشتند. همچنین همتایان آنها در دانشگاه آتن نیز تصمیم دارند که هفته آینده در کلاس‌های درس حاضر شوند اما کارمندان این دانشگاه‌ها همچنان به اعتراض خود ادامه می‌دهند که با این وضعیت بعید به نظر می‌رسد این دو دانشگاه بتوانند فعالیت‌های عادی خود را در پیش گیرند.

به رغم بازگشت استادان دانشگاه آتن به کلاس‌های درس از اوایل هفته هنوز اطلاعی از وضعیت کلاس‌های این دانشگاه منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، یک اتحادیه دانشجویی از روسای این دانشگاه‌ها خواسته است دانشگاه‌ها را بازگشایی کنند چون در غیر این صورت حتی ممکن است علیه آنها دست به شکایت قانونی بزنند.

این اقدام سبب برانگیختن حمایت‌های عمومی شهروندان شد و طی آن 25 هزار نفر با امضای یک درخواست آنلاین، بازگشایی دانشگاه‌ها را خواستار شدند.

«کنستانتینوس آروانیتوپولوس» وزیر آموزش یونان، حزب چپگرای «سیریزا» را مسئول اصلی این اعتصاب معرفی می‌کند و معتقد است شواهدی در دست دارد که حاکی از عدم به گردن گرفتن این اعتصاب از سوی حزب مخالف است. وی این حزب را به ایجاد فضای دو قطبی در دانشگاه‌های یونان متهم می‌کند.


منبع: ایسنا