۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶

زمان ورود مجلس به انتصابات وزارت علوم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها جزو اختیارات وزیر علوم است، گفت: از آنجا که رصد کردن جزو وظایف نظارتی مجلس است، از این رو در صورت قصور وزارت علوم در این زمینه، مجلس ورود پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۳۳۴۱

صراط:  رضا صابری نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به فشار افراطیون اصلاح‌طلبان به رئیس‌  دانشگاه تهران برای استعفا، اظهار داشت: به مصلحت دانشگاه‌ها نمی‌دانیم که فضای آنها از مسیر آرامش خارج شود.

وی با بیان اینکه تغییرات در رؤسای دانشگاه‌ها امری طبیعی است، افزود: به طور کلی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مخالفتی با تغییرات در دانشگاه‌ها ندارند، اما مطالبه جدی آن است که تغییرات متناسب با اقتضائات صورت گیرد و نیروهای انتصابی بتوانند مسیر ترقی و توسعه دانشگاه‌ها را در پیش بگیرند.

صابری با بیان اینکه انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها توسط مجموعه وزارت علوم باید در مسیر ترقی دانشگاه‌ها صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روی مصادیق خیلی بحثی ندارند که چه کسی باشد یا نباشد، چراکه انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها جزو اختیارات وزیر است و باید تلاش بر این باشد که مسیر اعتدال در فضای دانشگاه‌ها حفظ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص برخورد مجلس در صورت معرفی رؤسای غیرارزشی توسط وزارت علوم در دانشگاه‌ها تصریح کرد: برخورد مجلس بستگی به اتفاقاتی دارد صورت خواهد گرفت، چراکه رصد کردن جزو وظایف نظارتی مجلس است و چنانچه قصوری را در دستگاه‌ها مشاهده کند، قاعدتا از منظر نظارتی خود ورود پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس