۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

واکنش خداداد عزیزی به تبرئه قهرمانی

ملی پوش سابق فوتبال کشورمان گفت: «خوشحالم كه همشهري من از اتهامات وارده تبرئه شد.»
کد خبر : ۱۴۳۳۶۹
صراط:  در بين بزرگان فوتبال ايران نقطه‌نظرات خداداد عزيزي اهميت ويژه‌اي دارد چون وي برخلاف بسياري از دوستان، ابن‌الوقت نيست و براساس اتفاقات پيرامون مواضع خودش را تغيير نمي‌‌دهد ما هم ترجيح داديم در يك گفتگو راست و بي‌‌پرده آخرين اظهارات وي درخصوص اتفاقات فوتبال را منعكس كنيم.

 

* اين روزها چقدر به ياد دوران طلايي دهه نود مي‌‌افتيد؟

- خيلي‌وقت‌‌ها در خلوت خاطرات خوش آن روزها را مرور مي‌‌كنم و در ذهن خودم مي‌ گويم مثلا اگر فلان اتفاق مي‌‌افتاد الان كجا بودم و چي‌كار مي‌‌كردم.

 

* جواد نكونام در رديف مدعيان كسب عنوان مرد سال فوتبال آسياست.

- بله و بي‌‌نهايت خوشحالم كه در چنين شرايطي يك ايراني اينقدر به قله افتخارات قاره كهن نزديك شده و يك قدم تا رسيدن به جايگاه مرد سال فوتبال آسيا راه دارد.

 

* چقدر اميدواريد نكونام رأي بياورد؟

- من كه خيلي اميدوارم چون او به عنوان همبازي قديمي و دوست امروز قطعا لياقت رسيدن به بهترين‌ها را دارد. بهترين‌ها را براي وي آرزو مي‌‌كنم.

 

* باز هم لژيونرهاي فوتبال خوش درخشيدند؟

- اتفاقا خوب شد اين سئوال را پرسيديد چون من بي‌‌نهايت به واژه دورگه كه متاسفانه اين روزها در فوتبال مد شده حساسيت دارم و معتقدم اين كلمه ناخودآگاه بين بازيكنان مرزبندي مي‌‌كند. بالاخره يك بازيكن يا ايراني هست يا نيست اگر هست كه جزئي از ساير ملي‌پوشان به حساب مي‌‌آيد و در اين باره نبايد تفاوتي وجود داشته باشد اگر هم ايراني نيست كه تحت هر شرايطي نمي‌‌تواند در تيم‌ملي حاضر باشد.

 

* موضوع جر و بحث رويانيان و كريمي را تعقيب مي‌‌كنيد؟

- نه بدون اينكه بخواهم به كسي بي‌‌احترامي كنم اين موضوع را دنبال نمي‌‌كنم چون در ابومسلم آنقدر مشكلات داريم كه ديگر وقت به اين حرف‌ها نمي‌‌رسد.

 

* شنيده ‌ايد محسن قهرماني تبرئه شده؟

- بله، شنيده‌ام و خوشحالم كه همشهري من از اتهامات وارده تبرئه شد. ببينيد يك داور به عنوان انسان جايز‌الخطاست و به صرف شنيده‌ها نمي‌‌توان و نبايد به كسي تهمت زد چون در نهايت بايد پاسخگوي اتهامات وارده باشيم حالا چه دايي و چه هر شخص ديگري، چون آبروي يك نفر بيش از اندازه قدر و قيمت دارد و هميشه مي‌‌توان با آبروي افراد بازي كرد اما هيچ وقت نمي‌‌توان آب رفته را به جوي برگرداند.

 

* به عنوان يكي از بزرگان فوتبال مايل نيستيد درخصوص مشكل بازيكناني مثل رحمتي با كارلوس كي‌روش گفت‌وگو كنيد؟

- اگر شما بنده را به عنوان يكي از بزرگان اين فوتبال معرفي مي‌‌كنيد از محبت خودتان است چون مسئولان فدراسيون كه اينجوري فكر نمي‌ كنند و تصور مي‌‌كنند خودشان علامه دهر هستند پس اگر لازم بود خودشان در اين باره اقدام مقتضي را صورت خواهند داد.حرف آخر؟

- درد دلم از مسئولان استان است كه به عنوان بزرگان اين ملت هر خدمتي از دستشان برمي‌آيد كوتاهي نمي‌‌كنند اما انگار تا به فوتبال مي‌‌رسند اين حوزه را خط قرمز مي‌‌دانند و حاضر نيستند در اين باره يك قدم كوچك بردارند تا اين منطقه از ايران لااقل يك تيم مطرح در رقابت‌هاي ليگ‌برتر داشته باشد.
منبع: جام نیوز