۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸

هشداری مبنی برجدی‌گرفتن‌بیمه‌خبرنگاران

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با اشاره به تلاش در زمینه پرداخت یارانه مطبوعات گفت: پرداخت یارانه مطبوعات با توجه به شمارگان و محرومیت منطقه و همچنین نظم و انضباط نشریه در انتشار پرداخت می شود.
کد خبر : ۱۴۳۴۰۸
صراط:  حسین نوش آبادی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، از به روز رسانی کمک به نشریات در سایت این وزارتخانه خبر داد و افزود: برای شفاف‌سازی و جلوگیری از ایجاد هرگونه تفکر در رابطه با تبعیض و یا تضییع حقوق فعالان در این عرصه فعالیت‌های این حوزه در سایت این وزارت‌خانه به روز رسانی می‌شود.

وی از تلاش این معاونت در راستای کم کردن فاصله بین دولت و مجلس خبر داد و گفت: التزام داریم در چارچوب قانون ارتباط بیشتری با مجلس داشته باشیم و در این روابط از حقوق مالکیت معنوی اصحاب رسانه و هنر حمایت کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود گفت: دولت، آیین‌نامه این موضوع را نوشته و مصوب مجلس شورای اسلامی است.

نوش آبادی به بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: همه مدیران مطبوعات ملزم به بیمه خبرنگاران و کارکنانی هستند که طبق قرارداد به کار گرفته شده‌اند و باید حقوق متناسب و طبق قانون کار به آن‌ها بپردازند.

وی تاکید کرد: مدیران مطبوعات باید بحث بیمه خبرنگاران را جدی بگیرند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به معافیت مالیاتی خبرنگاران اشاره کرد و افزود: به کارگیری تا سقف پنج نفر معاف از مالیات است بنابراین مدیران مطبوعات نیز در پرداخت حقوق خبرنگاران توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نوش‌آبادی افزود: با توجه به محدودیت منابع اعتباری و مشکلاتی که در سطح کلان در این زمینه وجود دارد تلاش می‌شود  مشکلات موجود حل شده و سازمان تامین اجتماعی نیز به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی گفت: با توجه به اینکه مطبوعات مالیات ملک، شغل و ارزش افزوده ندارند چنانچه محرز شود فردی به عنوان خبرنگار مطبوعاتی فعالیت دارد باید از حقوق خود برخوردار شود و در غیر این صورت می‌تواند پیگیر حقوق خود از اداره کار و تامین اجتماعی باشد.

معاون حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بر پایبندی مطبوعات به قانون اساسی کشور  اشاره کرد و افزود: اگر همه مطبوعات ملزم به رعایت قانون اساسی کشور باشند شاهد بروز هیچ‌گونه مشکلی در این حوزه نخواهیم بود.

نوش آبادی یادآور شد: مطبوعات باید در راستای شاخص‌هایی که برای فعالیت آن‌ها تعریف شده عمل کنند.

وی به آزادی مطبوعات اشاره کرد و گفت: ما خبرنگاران را تشویق می کنیم و آنها آزاد هستند ولی باید مطبوعات در مسیر سالم و خوب حرکت کنند .

منبع: مهر