۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳

خراسان رضوی در برزخ ماند

4 ماه دیگر سال به پایان می رسد و آنگونه که شواهد و قرائن نشان می دهد قصه انتخاب کلید دار خیابان بهار سر دراز دارد و شاید انتظارهای 6 میلیون شهروند خراسان رضوی برای انتخاب استاندار به این زودی ها به سر نرسد.
کد خبر : ۱۴۳۴۴۷
صراط: کلید دار خیابان بهار هنوز نامشخص است؛ مدیران در بلاتکلیفی و پروژه ها نیمه تمام بر روی زمین باقی مانده و حال باید در کنار تمامی این موارد انتظارهای 6 میلیون شهروندان خراسان رضوی برای ابقا و یا انتخاب استاندار جدید را نیز به لیست دغدغه های مدیران استان اضافه کنیم.

در حال حاضر بلاتکلیفی ها در این استان ادامه دارد و با وجود اینکه همواره بر طبل اهمیت و حساسیت خراسان رضوی در میان سایر استان های کشور کوبیده می شود امروز برای انتخاب مدیر این استان هیچ گونه خبری به گوش نمی رسد طوری که بسیاری از مدیران و دست اندرکاران با انتقاد از این امر معتقدند امروز انتخاب استاندار از نان شب هم واجب تر است.


خراسان رضوی در برزخ ماند

 با گذشت چندماه از انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه هر روز بر تعداد اسامی و گزینه های استانداری افزوده شده و انتظارهای مردم و مدیران نیز روز به روز بیشتر می شود زیرا این استان برای بهره مندی درست از ظرفیت ها و پتانسیل های خود نیازمند شناختن استاندار جدید و یا ابقا استاندار فعلی است و در غیر این صورت این استان همچنان در برزخ خواهد ماند.

ماجرای انتخاب استاندار جدید خراسان رضوی آنچنان طولانی و غیرقابل باور شده است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مدیران استان می گویند گمان نمی کردیم دولت برای انتخاب مدیر استان این همه تعلل به خرج دهد زیرا قرار بود مطابق وعده های داده شده استاندار خراسان رضوي بسیار زودتر از این ها انتخاب شود.

سالی که نکوست از بهارش پیداست

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از انتخاب دیرهنگام استاندار، گفت: حکایت سالی که نکوست از بهارش پیداست امروز در زمینه استان خراسان رضوی صدق می کند زیرا با وجود چندین ماه از استقرار دولت یازدهم هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و بسیاری از پروژه ها بلاتکلیف مانده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: مدیر دولت و وزیر کشور بنا به صلاحدید خود باید هر چه سریعتر استاندار این استان را انتخاب و یا ابقا کنند زیرا در غیر این صورت خراسان رضوی فرصت های خود را بیش از این دست می دهد.

بلاتکلیفی طرح ها و پروژه ها

وی افزود: هم اکنون به دلیل تعلل در انتخاب مدیر استان بسیاری از طرح ها و پروژه ها بلاتکلیف باقی مانده و مدیران دستگاه ها و نهادهای مختلف در انتظار انتخاب استاندار و مشخص شدن تکلیف موافقت‌نامه پروژه‌ها هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل عدم انتخاب استاندار اعتبارات لازم برای این استان تخصیص نیافته است و امر موجب شده بسیاری از پروژه‌ها تعطیل شوند.

بومی گزینی مورد غفلت واقع نشود

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز استاندار انتخاب نشده از دولت و رئیس جمهور می خواهیم شخصيت هاي باتجربه اي را که معتدل هستند برای این سمت برگزینند و در این راستا از اصل بومی گزینی نیز نباید غفلت شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: نمایندگان خراسان رضوی خواستار تسریع در انتخاب مدیر استان شده اند و باید همچنان منتظر نظر قطعی رئیس جمهور بود.

نمایندگان و بسیاری از مدیران با ابقا استاندار فعلی موافقت کرده اند

حسین محمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر مدیران دستگاه ها و نهادها به دلیل انتخاب دیر هنگام استاندار جدید از دولت گلایه مند هستند زیرا این امر بسیاری از امور را بلاتکلیف گذاشته است.

وی با اشاره به ابقا استاندار فعلی عنوان کرد: نمایندگان و مدیران با ابقا استاندار فعلی موافقت کرده اند و اگر این اقدام نیز صورت پذیرد می توان عقب ماندگی ها را تا حدودی جبران کرد چرا که استاندار فعلی با فراز و نشیب ها و ظرفیت های این استان پهناور آشنا شده است.

برخی از گروه ها به دنبال تحمیل استاندار مدنظر خود به دولت

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد و گروه ها در طول این دوران تلاش کرده اند استاندار مدنظر خود را به دولت تحمیل کنند، بیان کرد: دولت یازدهم با شعار اعتدال بر سرکارآمده بنابراین شایسته نیست برخی افراد برای بدست آوردن این منصب به دنبال تحمیل گزینه خود به دولت باشند.

استان خراسان رضوی هنوز هم در کمای انتخاب استاندار جدید و یا ابقای استاندار فعلی به سر می برد و این امر در حالی است که فرصت های طلایی استان یک به یک در حال از دست رفتن است و با این وجود مشخص نیست چه کسی گزینه نهایی و مورد قبول دولت یازدهم خواهد بود.


منبع: مهر