۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
در بحبوحه بحث فساد در فوتبال

چرا فدراسیون سهم باشگاه‌ها را مخفی کرد؟

در شرایطی که بحث فساد در فوتبال کشور تا کنون به سرانجامی نرسیده مخفی کردن موضوع پولی که فیفا برای باشگاه‌ها در نظر گرفته، چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟
کد خبر : ۱۴۳۵۱۱
"گروه ورزشی صراط" - ماجرای عدم ارسال یک برگ از نامه فیفا به باشگاه های لیگ برتری که در آن سهم باشگاه های فوتبال دارای نماینده در جام جهانی مشخص شده بود، همچنان حاشیه ساز است.

به گزارش گروه ورزشی صراط، ماجرا از این قرار است که فیفا طی نامه ای به فدراسیون‌ها اعلام کرده که به ازای هر روز حضور بازیکنی در جام جهانی فوتبال، 2800 دلار به حساب باشگاهی که بازیکن موردنظر در آن عضویت دارد، خواهد ریخت.

اما این پول ابتدا به فدراسیون فوتبال داده می شود و فدراسیون باید بر اساس دستورالعمل مبلغ موردنظر را در میان باشگاه ها تقسیم کند. با این وجود فدراسیون صفحه چهارم نامه فیفا را به باشگاه ها ارسال نکرده و در پاسخ به مسئولان باشگاه ها که درباره جزییات نامه توضیح خواسته بودند، اشاره ای به  موضوع سهمشان نکرده است.

مورد آخر یعنی مخفی نگه داشتن سهم باشگاه ها به صورت شفاهی و کتبی، بار دیگر در برنامه دیشب نود مورد نقد قرار گرفت. مصاحبه خبرنگاران این برنامه با اکثر مدیران باشگاه های لیگ برتری اثبات کرد که آنها از سهم خود بی خبر بوده اند.

حال سوال اینجاست که فدراسیون فوتبال از این اقدام خود چه هدفی را دنبال می کرده است؟ پاسخ کسرایی مسئول روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال که روی خط برنامه نود آمده بود، کاملا مبهم و سردرگم بود.



او که تلاش داشت تمام مدت زمانی را که روی خط برنامه است تنها گوینده باشد و در مواردی حتی اجازه سوال کردن را به مجری برنامه نمی داد، دلیل قانع کننده ای برای این اقدام یعنی عدم ارسال صفحه چهارم نامه فیفا به باشگاه ها ارائه نکرد.

احتمالا محکم ترین دلیل او این بود که این سهم به همه بازیکنان تعلق نمی گیرد و صرفا برای بازیکنانی که در دو سال گذشته در تیم ملی فوتبال رجیستر(!) شده اند در نظر گرفته شده است و به همین دلیل ممکن است با کم شدن تعداد بازیکنان مستحق دریافت این سهم، مبلغ 2800 دلار در نظر گرفته شده بالاتر هم برود و بنابراین دلیلی وجود نداشته این موضوع به اطلاع باشگاه ها برسد!

به طور طبیعی توضيحات کسرايي فردوسي پور مجري برنامه نود را قانع نکرد و بحث ميان کسرايي و فردوسي پور بالا گرفت.

فردوسي پور حتی موردی را که کسرایی درباره عدم تعلق این مبلغ به همه بازیکنان و باشگاه ها به آن اشاره کرده بود رد کرد و با مرور دوباره جزییات نامه فیفا گفت که چنین موردی در نامه وجود ندارد.

حال سوال اینجاست که در شرایطی که بحث فساد در فوتبال کشور همچنان در حال بررسی است و تا کنون به سرانجامی نرسیده است این مخفی کاری فدراسیون فوتبال چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد؟ آیا اطلاع باشگاه های لیگ برتری از میزان سهم خود – که بنا بر تصریح مسئولان فدراسیون قطعا به آنها تعلق می گرفت – تا این حد مسئله حاد و عجیبی بود که باید مخفی نگه داشته می شد؟ به راستی فدراسیون چه هدفی را از این کار دنبال می‌کرده است؟

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲
۵
۲۵
آخ که من از این فردوسی پور استقلالی متنفرم. من نمیدونم چرا این و توکلی رییس سازمان سنجش از زمان طوفان نوح از جاشون تکون نخودن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هرچند بعضی حرفاش خوبه و گاهی پیگیری بعضی مسایل مفیده اما از اینکه خیلی وقت‌ها راست و دروغ را قاطی میکنه و با هم به خورد بیننده میده بدم میاد البته خیلی از گیر دادن‌هاش به بازیکنا یا مربیا نه تنها فایده نداره بلکه بیشتر به وضعیت ورزش و فوتبال ضرر میزنه.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
چه عجب من وتو یه بار هم نظر هستیم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲
۸
۱
باشگاهها به درک اگه به اینها باشه حاضر هستن به فیفا رشوه بدن تا روز قرعه کشی جام جهانی ایران با انگلیس و آمریکا واسراییل همگروه بشه تا در راستای حمایت از برادرای ... فلسطینی به بززیل نریم و با 0 امتیاز و تفاضل گل 9- چهارم گروه بشیم