۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

بیانیه ارتش لبنان درپی انفجار امروز بیروت

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عامل انفجار اول شخصی انتحاری موتور سوار بوده است و عامل انفجار دوم با منفجر کردن خودروی جیب عملیات انتحاری را انجام داده است.
کد خبر : ۱۴۳۶۱۲

صراط:  به نقل از رسانه‌های لبنان،ارتش این کشور در بیانیه‌ای که در مورد انفجار بیروت صادر کرده است اعلام کرد: عامل انفجار اول شخصی انتحاری موتور سوار بوده است و عامل انفجار دوم با منفجر کردن خودروی جیب عملیات انتحاری را انجام داده است.

در بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده است: پیرو بیانیه پیشین در مورد دو انفجار محله الجناح در مقابل سفارت ایران بعد از تحقیقات کارشناسان نظامی در محل این حادثه آشکار شد که انفجار اول به دنبال اقدام یک فرد انتحاری که سوار بر موتورسیکلت خود را منفجر کرده، انجام گرفته است.

این بیانیه در مورد انفجار دوم می‌افزاید که فردی انتحاری با استفاده از یک خودروی جیپ خود را منفجر کرده است.

این بیانیه افزود: قاضی «صقر صقر» نماینده دولت در دادگاه نظامی برای برررسی منطقه هدف قرار گرفته در محل حاضر شد و تحقیقات پلیس برای پرده برداشتن از زوایای این انفجار  ادامه دارد.

انفجار بمب در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیک سفارت ایران در بیروت 23کشته به همراه داشت. در این دو انفجار تا این لحظه بیش از 146 نفر زخمی شدند.

در حالی که از ائتلاف رژیم صهیونیستی و تکفیری‌های تحت حمایت عربستان به عنوان عاملان انفجارهای امروز لبنان یاد می شود، سازمان تروریستی القاعده لبنان مسئولیت انفجارهای امروز در بیروت و نزدیکی سفارت ایران را به عهده گرفت.

منبع: فارس