۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷

جاسوس فرانسوی به دام افتاد

خلیف عیسی مودانٰ وزیر امنیت منطقه نیمه خودمختار پونتلند در شمال سومالی گفت:مقامات این کشور یک تبعه فرانسوی و یک تبعه انگلیسی را به اتهام جاسوسی دستگیر کردند.
کد خبر : ۱۴۳۶۵۱
صراط:  به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: خلیف عیسی مودانٰ وزیر امنیت منطقه نیمه خودمختار پونتلند در شمال سومالی گفت:مقامات این کشور یک تبعه فرانسوی و یک تبعه انگلیسی را به اتهام جاسوسی دستگیر کردند.

وی در جمع خبرنگاران گفت که دولت سومالی شبکه ای از جاسوسانی را که در لباس فعالان سازمان های غیر دولتی وارد سومالی شده بودند و در میان آنها دو انگلیسی و فرانسوی نیز حضور داشتند را شناسایی و بازداشت کردند.

به گفته مودان،مقامات امنیتی سومالی این دو تبعه انگلیسی و فرانسوی از مدت ها قبل زیرنظر داشتند تا اینکه سرانجام روز دوشنبه آنها را بازداشت کردند و تحت بازجویی قرار داده اند.

وی در این خصوص افزود:آنها در یک مجموعه عملیات امنیتی و اطلاعاتی، اطلاعات طبقه بندی شده ای درباره نهادها و موسسات دولتی و خصوصی در پونتلند را بصورت غیر قانونی جمع آوری می کردند و آنها را در اختیار نهادها و موسسات خارجی قرار می داند.

یک منبع نزدیک به پرونده این دو تبعه اروپایی اعلام کرد که آنها برای یک شرکت امنیتی به نام ˈاورسایت اینترنشنالˈ کار می کنند.

به گزارش فرانس پرس،وزارت امورخارجه انگلیس بازداشت یکی از شهروندانش درسومالی را تایید کردو افزود که به این منظور با مقامات پونتلند در سومالی در تماس است.

یادآوری می شود سومالی لند از1991 تاکنون بدون دولت مرکزی است،از این رو پونتلند درسال 1998 از سومالی لند اعلام خودمختاری کرد اما هنوز اعلام استقلال نکرده است.