۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹

نظرلاریجانی‌پیرامون‌حادثه‌تروریستی‌بیروت‌

رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را نشان‌دهنده عجز جریانات افراطی دانست و گفت: جریاناتی که به آخر می رسند به این گونه اقدامات مبادرت می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۳۶۵۸
 صراط:  آقای علی لاریجانی در نشست خبری با رئیس مجلس اندونزی بر ضرورت شناخت پشت صحنه این جریانات افراطی و حامیان رسانه ای و مالی آنها تاکید کرد و افزود: کار تروریستی اقدام ساده ای است هر چند این کار توحش آنان را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: جریانات افراطی می خواهند وجهه مسلمانان را در چشم جهانیان بد نشان دهند اما این اقدامات تاثیری در راهبرد جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت میان مسلمانان نخواهد داشت .
رئیس مجلس گفت: این جریانات همواره دشمن اتحاد فرقه‌های گوناگون مسلمانان هستند.
رئیس مجلس اندونزی نیز با ابراز همدردی با حادثه دیدگان و خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی گفت: کسانی که اقدام به کار تروریستی می کنند می خواهند چهره اسلام را خراب کنند.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که چنین اقداماتی انجام می دهند آدم‌های شکست خورده ای هستند که نمی خواهند چهره واقعی اسلام، یعنی رحمت للعالمین را به جهانیان نشان دهند.
مرزوقی علی همچنین در پاسخ به پرسشی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و اندونزی درمورد فلسطین به هم نزدیک است.
وی افزود: معتقدیم فلسطین باید استقلال خود را در مرزهای 1967 به دست آورد.