۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۷
رژیم صهیونیستی از اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه هراس دارد

بازخوانی مصاحبه رایزن فرهنگی شهید ایران

رایزن فرهنگی ایران در بیروت ضمن اشاره به هراس رژیم صهیونیستی از اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در خاورمیانه معتقد بود: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نیز گواهی بر ضد صهیونیستی بودن بیداری اسلامی دارد.
کد خبر : ۱۴۳۷۰۷
صراط: رایزن فرهنگی ایران در بیروت ضمن اشاره به هراس رژیم صهیونیستی از اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در خاورمیانه معتقد بود: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نیز گواهی بر ضد صهیونیستی بودن بیداری اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، طی عملیات بمب‌گذاری به شدت مجروح شد و پس از عمل جراحی و بستری‌شدن در بیمارستان جان باخت.

در نمایشگاه قرآن سال 1390 با حجت‌الاسلام انصاری که آن زمان مدیرکل بخش آفریقا-عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود، گفت‌وگو کردیم که بار دیگر از نظر می‌گذرد.

وی در ابتدای این مصاحبه با بیان اینکه آمریکا و متحدان غربی‌اش با وجود اینکه سعی در جلوگیری از گسترش انقلاب‌های منطقه را دارند، ابراز داشت: برخی سعی دارند تأثیرپذیری جنبش‌های منطقه از انقلاب اسلامی ایران را زیر سؤال ببرند، ولی واقعیت امر چیز دیگری است، زیرا این بیداری اسلامی در تونس، مصر، لیبی و سایر کشورها نتیجه فرهنگ انقلاب اسلامی بوده است.

این تحلیل‌گر به تلاش عربستان برای جلوگیری از محاکمه مبارک و پسرانش اشاره کرد و ضمن تبیین نقش سعودی‌ها در تقویت ارتش مصر برای برملا نشدن نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، آمریکا نزد ملل منطقه اسطوره بود، اما با وقوع انقلاب، فرهنگ آن توانست این باور را در میان ملت‌های منطقه ایجاد کند که آن‌ها می‌توانند روی پای خود بیاستند.

حجت‌الاسلام انصاری با تأکید بر اینکه در اوایل انقلاب بیشتر ملت‌های منطقه فرهنگ انقلاب را به راحتی دریافتند و به همراهی آن برخاستند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها که از تأثیر انقلاب در منطقه به هراس افتادند، با استفاده از پروژه شیعه هراسی و ایجاد ترس در میان آن‌ها تا حدودی موفق شدند، این شعله را خاموش کنند، اما با گذشت سه دهه از انقلاب و دست یافتن ایران به دستاوردهای بزرگ سیاسی، علمی و فرستاده ماهواره به فضا، بر بیداری اسلامی منطقه تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به نقش ممتاز رهبران اهل سنت اخوان المسلمین در بیداری اسلامی منطقه ادامه داد: پس از حوادث تونس در این کشور حضور یافتم، از نزدیک مشاهده کردم که مردم می‌پرسیدند‌ چرا در طول 20 سال گذشته هیچ تلاشی برای آشنا کردن مردم تونس با فرهنگ انقلابی ایران صورت نگرفته است؟! این نشان می‌دهد که مردم منطقه همراه انقلاب بوده‌اند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نیز گواهی بر ضد صهیونیستی بودن بیداری اسلامی دارد.
منبع: فارس