۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۲

تیمهای راه یافته به جام ملتهای آسیا 2015

کد خبر : ۱۴۳۷۰۹
صراط: با انجام بازیهای امشب انتخابی جام ملتهای آسیا در سال 2015 که به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد، چهره 12 تیم حاضر در این رقابت ها مشخص شد.

به گزارش گروه ورزشی صراط، 4 تیم باقیمانده شامل یک تیم درجه سومی آسیا که قهرمان چلنج کاپ 2014 شود و سه  تمیمی خواهند بود که بعد از دور آخر رقابت های انتخابی در اسفند مشخص خواهند شد.

تا کنون صعود این تیم ها قطعی شده است:

میزبان: استرالیا

تیم های اول تا سوم جام قبل: ژاپن و کره جنوبی (استرالیا در جام 2011 نایب قهرمان شده بود که میزبان است)

قهرمان چلنج کاپ: کره شمالی (تیم دوم از جام 2014 انتخاب می شود)

تیمهای صعودکرده از گروه های انتخابی: عمان، ایران، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات و ازبکستان

جام ملتهای آسیا با شرکت 16 تیم برگزار خواهد شد. در بین 12 تیم صعودکرده تا کنون 4 تیم از شرق آسیا و 8 تیم از غرب قاره هستند. همچنین 6 تیم عربی به جام راه یافته اند که به احتمال زیاد تعداد آنها به 8 تیم یا شاید 9 تیم خواهد رسید.

برای انتخاب سه تیم باقی مانده از رقابتهای انتخابی، حساس ترین بازی بین عراق و چین برگزار خواهد شد که عراق میزبان تنها در صورت برد مسافر استرالیا خواهد شد. همچنین تیم اردن برای صعود سوریه و سنگاپور را در پیش خواهد داشت که به نظر می رسد همین تیم یعنی اردن جواز صعود را دریافت کند. تیم سوم نیز بهترین تیم سوم گروه هاست که تا کنون با توجه به روند بازیها به نظر می رسد تیم ناکام دیدار عراق و چین باشد مگر آنکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد.

اگر عراق برنده دیدار مذکور باشد به احتمال قریب به یقین چین هم صعود می کند و در غیر این صورت شانس به تیم هایی مانند لبنان در درجه اول و هنگ کنگ و مالزی در درجه دوم و در نهایت سنگاپور و با احتمال ضعیف تر سوریه هم رو خواهد کرد.

آخرین تیم جام ملتها نیز قهرمان چلنج کاپ 2014 است. این جام میان تیم های درجه 3 آسیا برگزار می شود. در دوره قبلی هند توانست از طریق این جام به جام ملتها راه یابد.