۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

اعزام 26 تاجر به عراق

26 تاجر ايراني، به سليمانيه، اربيل و كركوك عراق اعزام شدند.
کد خبر : ۱۴۳۷۲۳
صراط:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: اين تجار در زمينه صنايع شيميايي،  دارويي، مواد معدني، فلزات و قطعات يدكي، قطعات الكترونيكي و مكانيكي، مصالح  ساختماني، مواد غذايي و پوشاك بازاريابي و با بازرگانان آن كشور رايزني و تبادل  نظر ميكنند .
رحمان كرمي، با اشاره به اينكه اين هيات از استانهاي مختلف با مديريت  استان چهارمحال و بختياري به عراق سفر كرده اند افزود: تجار اعزام شده در تركيب هيات تجاري ايران از استان هاي تهران، كردستان، مركزي، اصفهان و چهارمحال و بختياري  هستند .
وي گفت: ‌اين هيات تجاري متشكل از بازرگان و مديران بخش خصوصي، تعاوني، توليدي به مدت چهار روز براي مبادلات تجاري با تجار ، مقامات اقتصادي و تجاري  سليمانيه و اربيل رايزني مي‌كنند .
کرمی افزود : ديدار با سفير و رايزنان، بازديد از مراكز تجاري و توليدي، نشست  با روساي اتاق بازرگاني كشور سليمانيه و اربيل، تبادل نظر و انعقاد قراردادهاي  تجاري، نشست با مقامات سفارت جمهوري اسلامي ايران در سليمانيه، ديدار با  صادركنندگان و واردكنندگان اقليم كردستان عراق از برنامه‌هاي اين سفر چهار روزه است  كه بازرگانان مي‌توانند براي مبادلات كالاهاي توليدي يا تبادل نظر و بازارهاي جديد  صادراتي رايزني كنند.
به منظور بسط و گسترش روابط تجاري و اقتصادي جمهوري اسلامي  ايران و استان هاي شمالي كشور عراق اين هيئت تجاري و بازاريابي تا 30 آبان در عراق  خواهد بود .
مدیرکل صنعت   ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري افزود: پس از اتمام سفر در صورت تامين اعتبار12 ميليون ريال كمك  هزينه و يارانه سفر به مشاركت كنندگان پرداخت ميشود .
در نيمه دوم امسال سه هيئت  تجاري از ايران به كشورهاي هند، عمان وعراق اعزام مي شوند كه استان چهارمحال و بختياري  متولي اعزام هيئت هاي تجاري ايران به دو كشور هندوستان و عراق است.