۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

جزئیات دیدار ظریف با همتای ایتالیایی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در گفتگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 3+3 عازم ژنو شده طی توقفی کوتاه در رم با آمابونینو وزیرامورخارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۱۴۳۷۳۲
صراط: ظریف در این دیدار با مرور بر روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد .

وزیر امورخارجه کشورمان با تشریح روند گفتگوهای هسته ای کشورمان با گروه 3+3 بار دیگر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای اعتماد سازی و برخی نگرانیهای منطقه ای گروه 3+3 و متقابلا ضرورت واقع بینی و پرهیز از زیاده خواهی و همچنین برطرف ساختن بی اعتمادی در خصوص بهره مندی کشورمان از فن آوری صلح آمیز هسته ای مورد تاکید قرار داد .

تحولات سوریه از دیگر موضوعات تبادل نظر بین وزرای امورخارجه ایران و ایتالیا بود که طی آن ظریف به راه حل بحران سوریه از طریق گفتگوی سیاسی تاکید و پدیده افراط گرایی و تروریزم را عاملی خطرناک برای منطقه و جهان دانست .

وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز تاسف و تسلیت در خصوص حادثه تروریستی به وقوع پیوسته در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ،  ظرفیت مبادلات مردمی در حوزه های مختلف فرهنگی و گردشگری بین دو کشور را با اهمیت ارزیابی کرد .

خانم بونینو همچنین در خصوص سوریه گفتگوی سیاسی را تنها راه حل دانست و در خصوص شکل گیری گفتگوی سیاسی در این زمینه تاکید کرد .

طرفین در این دیدار بر اهمیت گسترش و ارتقاء روابط فی مابین در ابعاد مختلف تاکید کردند .
منبع: مهر