۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
قنبرپور: مهم نیست به بازی ستارگان میلان دعوت شوم یا نه

برنامه‌های تیم‌ملی نوجوانان از زبان سرمربی

سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان ایران گفت: ‌نمی‌توانستیم کادر فنی را به طور کامل تغییر دهیم و تنها نادر عزت‌اللهی از کادر فنی قبلی به ما اضافه شد.
کد خبر : ۱۴۳۷۴۰

صراط: مصطفی قنبرپور در مورد انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۱۶ ساله ها گفت:‌ در جلسه‌ای که با حضور مرتضی محصص، فریدون معینی،‌هومن افاضلی و هادی آیت‌اللهی داشتیم، برنامه‌های خود را به کمیته فنی ارائه کردیم و طی آن 26 اردو را تا شروع مسابقات نهایی قهرمانی آسیا در نظر گرفتیم. البته در این برنامه جای تغییر وجود دارد.

وی افزود: تورنمنت‌های خارجی را نیز در این برنامه گنجاندیم، نادر عزت‌اللهی از کادر فنی تیم ملی نوجوانان قبلی که دارای تجربیات زیادی است به ما اضافه شده‌ است. قرار است دوم آذر اولین اردوی خود را برگزار کنیم، پس از صعود به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا این اولین اردوی ما خواهد بود،‌26 بازیکن را دعوت کردیم که همه این بازیکنان جدید هستند. 15 روز دیگر اردوی بعدی ما برگزار می‌شود که در این اردو تلفیقی از بازیکنان حاضر در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در پاکستان و نفرات حاضر در اردوی دوم آذر شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان تاکید کرد: استعدادیابی در شهرستان را هم به صورت قطعی خواهیم داشت، اولین سفر برون مرزی ما اواسط دی ماه در مالزی انجام می‌شود که در آن تورنمنت تیم‌های صاحب سبکی مانند ژاپن و کره حضور دارند، همچنین برخی تیم‌های باشگاهی دنیا در رده نوجوانان مثل منچستر یونایتد و بایرن مونیخ نیز در این تورنمنت شرکت خواهند کرد. همچنین دعوت‌نامه‌ای از ایتالیا برای ما ارسال شده است. در تیرماه نیز یک تورنمنت قرار است در قزاقستان برگزار شود که تیم‌های حاضر در این مسابقات یک سال از ما بزرگتر هستند که می‌تواند شرکت در این مسابقات کمک خوبی به ما کند.

قنبرپور در مورد اینکه چرا تنها یک نفر از کادر فنی قبلی تیم ملی نوجوانان کنار او حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: نمی‌توانستیم کل نفرات کادر فنی را تغییر دهیم. دانشجو، قیطاسی و یحیوی از قبل کنار ما حضور داشتند که همه این نفرات افراد باتجربه و با دانشی در کار خود بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که ناصر شفق کمتر نامش در تصمیمات برده می‌شود و آیا او روی مسائل نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: حضور ناصر شفق بسیار کم‌رنگ است و دلیل این مسئله را نمی‌دانم، قطعا حضور ایشان کنار ما می‌تواند روحیه تیمی را بالا ببرد.

قنبرپور یادآور شد: حدود 4 سال است که در تیم‌های پایه ملی فعالیت دارم، در رده سنی 13، 14، 15 و 16 سال کار کردم. بازیکنانی که با ما بودند به صورت سیستماتیک بالا آمدند و در تیم علی دوستی که در رده نوجوانان چندی پیش در جام جهانی زیر 17 سال حضور داشت، 14، 15 بازیکن از تیم‌هایی که ما در آن کار می‌کردیم، بالا آمد. تعامل و رابطه خوبی بین تیم‌های ملی وجود دارد و با سایر مربیان رده‌های پائین مثل علی دوستی ارتباط خوبی داریم. جا دارد به علی دوستی نیز که هدایت تیم ملی جوانان را برعهده گرفته است تبریک بگوییم. انشاءالله با حمایت‌های فدراسیون و اصحاب رسانه بتوانیم بازیکنان خوبی را پرورش دهیم.

قنبرپور در پایان در مورد اینکه آیا از او در مقابل ستارگان میلان دعوت شده است، اظهار داشت: مهم نیست که به این بازی دعوت شویم و بازی کنیم، اصل کار و کنار هم بودن مهم است. من اگر دعوت نشوم، کنار دوستانم می‌روم و پس از سال‌ها تجدید خاطر می‌کنیم، روح ورزش، دوستی و کنار هم بودن است.


منبع: فارس