۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

نظر نماینده کلیمیان درباره نتانیاهو

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت‌های کینه‌توزانه و جنگ‌طلبانه نتانیاهوی متوحش و جنایتکار را محکوم می‌کنیم و به وی و سایر بیگانگان هشدار می‌دهیم که حق دخالت و اظهارنظر درباره مسائل داخلی ایرانی را ندارند.
کد خبر : ۱۴۳۷۸۰

صراط:  سیامک مره‌صدق در نطق میان دستور امروز چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران توان مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به دوران جنگ تحمیلی را دارد.

وی افزود: نتانیاهو فردی متوحش و جنایتکار است که صلاحیت اظهارنظر درباره ملت ایران را ندارد؛ رفتار و گفتار این فرد جنگ طلب اصلا جای صحبت ندارد اما کلیمیان ایران از رفتار فرانسه که منافع خود را فدای رژیم صهیونیستی کرده است، تعجب می‌کنند.

وی با اشاره به تشتت در 1+5 گفت: رفتار برخی از اعضای 1+5 برای سایر اعضای این گروه هم قابل قبول نیست، حافظه تاریخی ملت ایران اعتمادی به طرف مقابل ندارد، بنابراین اولین اقدام، اعتمادسازی از سوی 1+5 باید باشد.

مره‌صدق با بیان اینکه نرمش قهرمانانه از موضع قدرت است و همه زورگویان باید از سرنوشت صدام درس عبرت بگیرند، خاطرنشان کرد: با سابقه بیش از 30 قرن سابقه هم‌زیستی با سایر اقوام و احزاب ایرانی در تعبیت از فتوای رهبری ایران بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی و غیرقابل مذاکره دانستن این حق آن هم در همه اشکال تاکید می‌کنیم، همچنین از تیم مذاکره‌کننده ایرانی حمایت کرده و به طرف مقابل توصیه می‌کنیم از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

وی متذکر شد: دشمنان ملت ایران اقدام به وضع تحریم‌های غیرانسانی علیه این ملت کرده‌اند و حتی دارو و تجهیزات پزشکی را مورد تحریم قرار دادند اما این اقدام موجب اتحاد بیشتر ایرانیان شد.

وی افزود: دشمن با ادعاهای غیرقابل قبول که توسط کشور خون‌آشام کانادا مطرح می‌شود هرگز مورد قبول ملت‌های آزاده نیست.

نماینده کلیمیان ایران جنایت غیرانسانی بیروت را محکوم کرد و افزود: در این جنایت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از آستین تروریست‌های کوردل بیرون آمد.

مره‌صدق خواستار اجرای قانون 888 مکرر مدنی شد و افزود: استخدام و حقوق شهروندی اقلیت‌های مذهبی در قالب اجرای قانون 888 مکرر مدنی را از روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه خواهانم.

محمدرضا باهنر پس از اتمام نطق نماینده کلیمیان ایران گفت: از سخنرانی خوب شما تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم شما را از شر صهیونیست‌ها حفظ کند.

منبع: ایسنا