۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
اسماعیلی در نطق میان‌دستور؛

گزینه نظامی به بایگانی سپرده شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از نظر ما گزینه نظامی در مذاکرات نه تنها روی میز نیست بلکه برای همیشه به بایگانی سپرده شده است و اگر دولت تروریسم پرور آمریکا طی 25 سال گذشته علی رغم همه عربده کشی‌ها نتوانسته به نظام جمهوری اسلامی حمله نظامی انجام دهد نه از سر دلسوزی بلکه حاصل همان درسی است که شهدای گرانقدر، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران در طول 8 سال دفاع مقدس به دشمنان خود دادند.
کد خبر : ۱۴۳۷۸۲
صراط: محمد اسماعیلی نماینده زنجان و طارم در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس(چهارشنبه، 29 آبان) ضمن تقدیر از مردم حوزه انتخابیه خود به مناسبت برگزاری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و تسلیت این ایام گفت: لازم می‌دانم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و صدای و سیمای مرکز زنجان که مراسم عزاداری بزرگ زنجان را پوشش دادند تشکر کنم.  
 
وی ادامه داد: حرکت تروریستی مزدوران آمریکایی و صهیونیستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان را محکوم کرده و شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی و دیگر شهدای این حادثه را به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده‌های محترمشان تسلیت عرض می‌کنم.
 
اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: ملت شریف ایران و نمایندگان محترم همان طور که استحضار دارید در طول چند ماه گذشته به ویژه از زمان شروع مذاکرات دور جدید با کشورهای 1+5 ،رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور به طور مرتب ملت ایران را تهدید و اعلام می‌دارند که گزینه نظامی روی میز است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان این مطلب که لازم می‌دانم مطالبی را به کنگره آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور اعلام کنم اظهار داشت: سردمداران آمریکایی به خوبی به یاد دارند که جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس زمانی که تحریم‌های همه جانبه توسط دشمنان انقلاب اسلامی اعمال می‌شد به طوری که حتی سیم خاردار هم در اختیار ایران قرار نمی‌دادند.
 
وی ادامه داد: همه قدرت‌های جنایتکار به صورت تمام قد پشت سر صدام مغموم صف کشیده بودند اما مردم ولایت مدار ایران اسلامی به همت جوانانشان توانستند در مقابل همه دشمنان این مرز و بوم و در راس آن‌ها آمریکا بایستند و نه تنها اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاکشان در اختیار آمریکا قرار بگیرد بلکه توانستند صدام، آمریکا و همه حامیان رژیم بعثی عراق را نه در خاک ایران بلکه خارج از مرزهای بین‌المللی تنبیه و تحقیر کرده و پوزه‌شان را به خاک بمالند تا درسی باشد برای همه متجاوزین تا دیگر بار هوای تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را از سر ناپاکشان خارج سازند.  
 
نماینده زنجان و طارم در ادامه تاکید کرد: از نظر ما گزینه نظامی در مذاکرات نه تنها روی میز نیست بلکه برای همیشه به بایگانی سپرده شده است و اگر دولت تروریسم پرور آمریکا طی 25 سال گذشته علی رغم همه عربده کشی‌ها نتوانسته به نظام جمهوری اسلامی حمله نظامی انجام دهد نه از سر دلسوزی بلکه حاصل همان درسی است که شهدای گرانقدر، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران در طول 8 سال دفاع مقدس به دشمنان خود دادند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا، صهیونیست و دولت‌های غربی بدانند که ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم علیرغم همه مشکلات موجود تصمیم گرفته‌اند به حول و قوه الهی و با استفاده از سرمایه‌های درونی نظام همه مشکلات کشور را یکی پس از دیگری برطرف و این تحریم‌های ظالمانه را به فرصت تبدیل کرده و در آینده‌ای نزدیک ایران بزرگ را به خود اتکایی خواهند رساند و برای کشورهای غربی جز روسیاهی چیزی باقی نخواهد ماند.  
 
وی ادامه داد: ملت شجاع ایران این آمادگی را دارند که هر تجاوزی را با قدرت پاسخ داده و هر متجاوزی را از کرده خود پشیمان سازند.  
 
اسماعیلی تاکید کرد: ما ملت مسلمان ایران برای حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده اعلام می‌کنیم که اگر آمریکا و دولت‌های غربی تمایل به مذاکره پیدا کردند نه از سر قدرت بلکه از سر ضعف است و آن‌ها به خوبی می‌دانند برای حل مشکلات در غرب آسیا نیاز به جمهوری اسلامی دارند و لذا تیم مذاکره کننده باید با تمام قدرت از حق مسلم ایران دفاع کرده و بدانند که ملت با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهند کرد.  
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهور ایران با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به نفت دشمنان ایران امروز از همین نقطه ضعف استفاده کرده و با تحریم‌های ظالمانه قصد دارند فشارهای مضاعفی را به ایران اسلامی وارد کنند.  
 
اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: اکثر کشورها از طریق اخذ مالیات منابع مالی خود را تامین می‌کنند، در صورتی که امروز فرار مالیاتی در ایران نهادینه شده و همین امر بیشترین خسارت را به اقتصاد کشور وارد ساخته است و ده‌ها هزار میلیارد تومان حق دولت توسط دفاتر و شرکت‌ها به دلیل نبود سیستم مالیاتی و وصل بودن افراد و شخصیت‌ها به باندهای قدرت و ثروت و افراد بانفوذ در سطح کشور و با واسطه از پرداخت مالیات سرباز می‌زنند اگر امروز اخذ مالیات بر درآمد در مسیر صحیح خود قرار گیرد می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصاد کشور را برطرف کند.