۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

نخست وزیر گرجستان معرفی شد

رئیس‌جمهوری جدید گرجستان بعد از رای اعتماد 93 تن از نمایندگان پارلمان این کشور به اعضای کابینه وزرای جدید و برنامه آینده دولت، حکم نخست وزیری «ایراکلی گاریباشویلی» را امضاء کرد.
کد خبر : ۱۴۴۱۰۵

صراط: به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گئورگی مارگویلاشویلی" رئیس‌جمهوری گرجستان شب گذشته در پایان سومین روز از آغاز دوران ریاست‌جمهوری خود، حکم نخست وزیری "ایراکلی گاریباشویلی" را بعد از تایید نامزدی وی از سوی پارلمان این کشور در روز چهارشنبه امضاء کرد.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری گرجستان، در این حکم آمده است: به آقای گاریباشویلی و تک تک وزرای کابینه دولت جدید وی تبریک می‌گویم که اکثریت قاطع نمایندگان پارلمان کشور به آنها رای اعتماد دادند. برای تیم جدید دولت گرجستان آرزوی موفقیت در راه فعالیت موثر در جهت توسعه  هرچه بیشتر کشور و بهبود وضعیت زندگی شهروندان عزیز را دارم.

پارلمان گرجستان بعد از ظهر روز گذشته بعد از بررسی کامل به کابینه وزرای دولت گاریباشویلی و برنامه آتی وی تحت عنوان «برای گرجستانی قدرتمند، دموکراتیک و واحد» رای اعتماد دادند. در رای گیری صورت گرفته در پایان نشست فوق العاده پارلمان در این خصوص، 93 نماینده از دولت جدید حمایت کرده و 19 نفر نیز با آن مخالفت کردند.

ادامه روند سرو سامان دادن به روابط با روسیه که بعد از درگیری نظامی بین دو کشور در سال 2008 تاکنون روابط دیپلماتیک بین آنها متوقف شده، از جمله اولویت‌های سیاست خارجی برنامه دولت جدید گرجستان است.

منبع: فارس