۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

انتقاد از بی‌توجهی به زنان سرپرست خانوار

یک جامعه‌شناس با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت به مشکلات زنان سرپرست خانوار، گفت: لازم است دولت صنایع خانگی و دستی را بین این گروه از زنان گسترش دهد تا آنان از نظر اقتصادی به استقلال دست یابند.
کد خبر : ۱۴۴۱۲۰

صراط: دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: مشکلات معیشتی و تامین مایحتاج خانواده ممکن است زنان سرپرست خانوار را اسیر باندهای موادمخدر و تکدی‌گری کند.

این جامعه‌شناس درباره مهم‌ترین مشکلات زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: آنان با مشکلات زیادی مواجه هستند که یکی از عمده‌ترین آنها مشکلات اقتصادی است؛ این زنان با مشکل بیکاری، نداشتن مسکن و تورم و گرانی مواجه هستند و به علت کافی نبودن مستمری دریافتی، ممکن است به آسیب‌هایی مانند فحشا روی بیاورند، البته آنان با مشکلات فرهنگی نیز روبرو هستند.

قرایی‌مقدم تاکید کرد: لازم است زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان ساماندهی شوند تا از آسیب‌های اجتماعی و روانی دور بمانند، چرا که این کار ازشیوع‌های بیماری‌هایی مانند ایدز نیز جلوگیری می‌کند.

قرایی مقدم در مورد ضرورت حمایت از فرزندان زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: آنان با انواع آسیب‌ها ممکن است مواجه شوند. چرا که یکی از عوامل جرم‌زایی، بی‌سرپرستی و بدسرپرستی است و این عامل می‌تواند زمینه‌ را برای گرایش آنان به فساد فراهم کند. همچنین نبود پدر در خانواده موجب فروریختن اقتدار خانواده می‌شود و مادر نمی‌تواند از گرایش فرزندان خود به آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

منبع: ایسنا