۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰

شناسایی هویت مهاجم انتحاری بیروت

منابع امنیتی لبنان، روز جمعه، از شناسایی هویت یکی از دو مهاجم انتحاری به سفارت ایران در بیروت خبر دادند.
کد خبر : ۱۴۴۴۱۸
صراط: منابع امنیتی لبنان، روز جمعه، از شناسایی هویت یکی از دو مهاجم انتحاری به سفارت ایران در بیروت خبر دادند.

به گزارش «رویترز»، یک منبع امنیتی، روز گذشته اعلام کرد دولت لبنان هویت یکی از عاملان انتحاری که هفته گذشته به سفارت ایران در بیروت حمله کرد را شناسایی کرده است.

این منبع تصریح کرد فردی از اهالی شهر «صیدا» است که می گفت پدر یکی از مهاجمان به سفارت ایران است، تصویر فرزند خود «معین ابوضهر» را شناسایی و خود را به وزارت دفاع معرفی کرده است.

ارتش لبنان با استفاده از تصاویر ثبت شده در دوربین های مدار بسته، عکس های دو مهاجم انتحاری را در اینترنت منتشر کرده است.

طبق گفته این منبع امنیتی، نیروهای امنیتی از خانواده این شخص خواسته اند آزمایش های «دی ان ان» انجام دهند تا از هویت او اطمینان حاصل کرده و بقایای جسدش را تحویل بگیرند.

پایگاه خبری روزنامه لبنانی «النهار» هم نوشت، پدر این مهاجم انتحاری گفته است که فرزندش با گروه «شیخ احمد الاسیر»، روحانی تکفیری و تندرویی که به همراه هوادارانش حدود سه ماه پیش با نیروهای ارتش لبنان در منطقه صیدا درگیر شد، همراه بود و پس از آن حوادث برای جنگ علیه نیروهای دولتی سوریه، به این کشور رفت.

معین ابو ظهر در صفحه خود در شبکه اجتماعی «فیس بوک» خود را «مهاجم لله» نامیده است. او در آخرین پستی خود نوشته است «شما را به خدا می سپارم» که می تواند نشانه ای از عزم او برای انجام حمله انتحاری باشد.

این مهاجم انتحاری تصویری از خود در صفحه فیس بوکش منتشر کرده که یک کلید به گردن خود آویخته است. این کلید  که نشان از «کلید بهشت» دارد، به نوشته رسانه های محلی لبنان، معمولا مهاجمان انتحاری به گردن خود می آویزند.

او همچنین در صفحه فیس بوک خود تصاویری از پرچم سازمان القاعده، یکی از پایگاه های تشکیلات دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده و سرودهای این سازمان را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در دو انفجار تروریستی روز سه شنبه گذشته، دست کم 26 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 160 نفر مجروح شدند.

منبع: تسنیم