۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

آخرین وضعیت نشت نفت در فارس

درپی نشت نفت از خط لوله گچساران - شیراز در منطقه بیضا، محیط زیست مبادرت به ایزوله کردن خاک منطقه کرده است.
کد خبر : ۱۴۴۴۶۰
صراط: مدیر کل محیط زیست استان فارس در باره ترکیدن لوله نفت گچساران به شیراز گفت: چند روز قبل به دلیل مشکلات قبلی این لوله دچار ترکیدگی شده و قسمتهایی از نفت آن بر  سطح زمین در منطقه بیضا جاری شده بود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی ادامه داد: این لوله در گذشته به دلیل برخورد بیل مکانیکی برای برداشت ماسه دچار مشکل شده و برای تعمیر آن سهل انگاری شده بود.

وی افزود: در راستای ترکیدگی این لوله به میزان قابل توجهی نفت بر روی خاک در منطقه بیضا جمع شده بود که با اقدام به موقع نفت سریعا با پمپ جمع آوری و خاک آلوده نیز ایزوله شد.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: خاک های آلوده به نفت از منطقه جمع آوری و به مکان دیگری برای رفع آلودگی منتقل شده و مکان نشت نفت کاملا تحت مراقبت و پایش است.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای بی خطر سازی خاک و جلوگیری از نفوذ نفت به منابع آب در منطقه انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر کل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه خسارت وارده برآورد خواهد شد، افزود: در این راستا پرونده ای نیز تشکیل و در مراجع قضایی رسیدگی می شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس نیز گفت: لوله نفت مسیر گچساران به سمت پالایشگاه شیراز در منطقه چشمه انجیر در اطراف شیراز دچار ترکیدگی شده بود که این امر باعث ورود نفت به ایستگاه شده بود.

کاظم بردبار ادامه داد: این امر باعث وارد شدن خساراتی به پوششهای گیاهی و خاک در منطقه شده بود که از سوی کارشناسان تخمین میزان خسارت در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در صورت بارش باران این ورود نفت بر روی پوششهای گیاهی می تواند مشکلاتی را به همراه داشه باشد از این رو کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

برچسب ها: وضعیت نشت نفت فارس