۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲

انتقاد شاهزاده عربستانی از اوباما

شاهزاده میلیاردر عربستانی با انتقاد از سیاست‌های خارجه آمریکا، اقدامات کنونی دولت اوباما را نگران‌کننده دانست.
کد خبر : ۱۴۴۵۷۳
صراط: به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ولید بن طلال بن عبدالعزیز، شاهزاده میلیادر عربستانی در مصاحبه با روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا تاکید کرد: آمریکا نیاز به سیاست خارجه مشخص و سازمان‌ یافته دارد.

وی همچنین به اقدامات اخیر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرده و گفت: اقدامات اوباما "نگران‌کننده" است و باعث گسترش کامل ناآرامی می‌شود.

این شاهزاده عربستانی در ادامه افزود: آمریکا با اقداماتش در جهت عکس منافع خود قدم بر می‌دارد، عربستان و من آمریکا را دوست داریم اما چیزی که در حال حاضر در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا در جریان است تصویر آمریکا را خدشه‌دار می‌کند و به تصور عقبگرد و پس رفت آمریکا کمک می‌کند.

ولید بن طلال همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ریاض اکثرا بر این اعتقاد هستند که ناآرامی‌های سیاسی در داخل آمریکا نتیجه عملکرد باراک اوباما در خاورمیانه است.

وی همچنین از اقدام دولت آمریکا در متوقف کردن خدمات دولتی به خاطر کمبود بودجه به شدت انتقاد کرد.

ولید بن طلال درباره پرونده هسته‌ای ایران نیز گفت: عربستان تلاش می‌کند تا بیشترین فشار را به آمریکا درباره توافق با ایران وارد کند.

این شاهزاده عربستانی درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران نیز مدعی شد: به عقیده من گزینه نظامی برای ممانعت از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بهتر از توافقنامه دیپلماتیک است.

ولید بن طلال در ادامه با انتقاد از مواضع آمریکا نسبت به نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه گفت: چه بسا تصمیم آمریکا برای باقی ماندن اسد در سمتش به مدت زمان طولانی به منظور احاطه بر مخازن سلاح‌های شیمیایی سوریه بوده است.

منبع: ایسنا