۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

ضرغامی به اپرا رفت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: به زودی گروه‌های هنری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه‌های مختلف به کشور عمان سفر خواهند کرد.
کد خبر : ۱۴۴۶۱۵

صراطدر دیدار سید عزت الله ضرغانی با مقامات سیاسی پادشاهی عمان، تقویت و گسترش همکاری‌های همه جانبه ایران و عمان بررسی شد.

بنا بر این گزارش، رییس سازمان صداوسیما در سفر خود به عمان با مقامات ارشد سیاسی و فرهنگی این کشور دیدار و درباره گسترش روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.

ضرغامی در دیدار با فهد بن محمود ‌آل سعید (معاون نخست‌وزیر در امور کابینه)، یوسف ‌بن ‌علوی (وزیر امور خارجه)، عبدالمنعم‌ بن منصور الحسنی (وزیر اطلاع‌رسانی )و عبدالعزیز الرواس( مشاور فرهنگی سلطان نشین عمان)، با تشریح توانمندی‌های صداوسیما آمادگی این سازمان را برای انتقال دستاوردها و تجربیات به کشور عمان اعلام کرد.

در این ملاقات‌ها مسؤولان ارشد کشور پادشاهی عمان با اشاره به روابط دیرین تاریخی بین دو کشور، خواستار ارتباط هر چه گسترده بین دو ملت و ایجاد زمینه‌های مناسب برای معرفی متقابل و همکاری همه جانبه شدند.

مقامات عمانی در این ملاقات‌ها با انتقاد شدید از حرکت‌های افراطی در منطقه، شهادت دیپلمات‌ها و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی را در لبنان تسلیت گفتند.

ضرورت نگاه سازنده و مبتنی بر وحدت در میان کشورهای اسلامی، نمایش پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و هم‌چنین تقویت استقلال آنان در مقابل زیاد‌خواهی‌ها و رویارویی قیم‌مآبانه غرب از دیگر نکاتی بود که مسؤولان عمانی در این دیدار ها به آن‌ها تاکید کردند.

در این سفر ضرغامی ضمن بازدید از تالار بزرگ و دیدنی اپرای مسقط گفت: به زودی گروه‌های هنری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه‌های مختلف در این سالن به کشور عمان سفر خواهند کرد. هم‌چنین تعدادی از محصولات فاخر صدا و سیمای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مستند، فیلم و سریال، انیمیشن و موسیقی برای پخش از شبکه دولتی عمان اهدا شد.

رییس رسانه ملی کشورمان با بدرقه رییس و معاونان رادیو تلویزیون عمان این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع: فارس