۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرائی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی یک عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.
کد خبر : ۱۴۴۸۴۰

صراط: **حسینی نماینده قصرشیرین و پل ذهاب به رییس‌جمهور و وزیر کشور: با توجه به شرایط ویژه منطقه غرب کشور بخصوص شهرهای حوزه انتخابیه که بیش از 120 بار شاهد زلزله بوده‌اند و موجب هراس مردم شده و شب‌ و روز را بیرون از منازل خود سپری می‌کنند انتظار داریم مسئولان اجرایی کشور برای رفع مشکل و نیازهای مردم حوزه انتخابیه برآورد خسارت‌ها و اقدامات لازم را به عمل آورند.

**آشوری نماینده فومن به وزیر کشور: دستور رسیدگی به خسارت‌دیدگان به ویژه شهرستان‌های حوزه انتخابیه و تامین اعتبارات لازم برای ترمیم بخش‌های خسارت دیده.

**کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی: بر اثر بارندگی اخیر که بیشترین خسارت به محصولات کشاورزی وارد شده هیچگونه کمکی صورت نگرفته، به وزیر کشور: بر اثر بارندگی اخیر در شهر رشت و آب گرفتگی شهر رشت خسارات سنگینی وارد شده که باید جبران شود.

**بهمنی نماینده سراب به وزیر امور اقتصادی و دارایی: جلوگیری از تخریب باغ ملت و ضرورت حفظ محیط زیست که برخلاف ماده 34 قانون پولی و بانکی می‌باشد.

**بذرپاش نماینده تهران به وزیر نفت: کاهش فروش نفت در سه ماهه اخیر باعث نگرانی شده و اقدامات اجرایی شما در این خصوص چه بوده است.

**مقیمی نماینده بهشهر به وزیر راه و شهرسازی: علت توقف احداث بیمارستان امام خمینی بهشهر.

**سالک، قاضی‌زاده، پژمان‌فر، زارعی و حسینی نمایندگان اصفهان، مشهد، تهران و قصرشیرین به رییس‌جمهور: حفظ شان و جایگاه ملت ایران با بکارگیری زبان فارسی در سخنرانی‌ها و مذاکرات رسمی کشور.

**آقاجری نماینده بندر ماهشهر به وزیر نفت: تعطیلی عملیات احداث تنها راه ارتباطی به امیدیه.

**قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزرای بهداشت و علوم: احداث بیمارستان 200 تختخوابی برای دانشگاه آزاد ارومیه.

**نوروزی نماینده علی‌آباد به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: مشکلات کمبود پزشک متخصص مغز و اعصاب و ارتوپدی در شهرستان علی‌آباد کتول.

**خجسته و حسینی نمایندگان همدان و قصرشیرین به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم پرهیز از مصاحبه‌های غیرکارشناسی که منجر به آشفتگی در بازار می‌شود.

**آصفری و حسینی نمایندگان اراک و قصر شیرین به وزیر امور اقتصادی و دارایی: پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی.

** قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر نیرو: اصلاح و بتون‌ریزی کانال‌های سنتی در حوزه انتخابیه.

**بهمنی و حسینی نمایندگان سراب و قصر شیرین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: لزوم اجرای قانون بیمه زنان خانه‌دار، به وزیر آموزش و پرورش: لزوم اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان.

**حسن‌پور و حسینی نمایندگان سیرجان و قصر شیرین به وزیر امور اقتصادی و دارایی: علت عدم اجرای صحیح قانون معادن کشور در رابطه با حقوق دولتی چیست.

**قادری و صادقی نمایندگان شیراز به وزیر نیرو: تسریع در حل مشکل آب روستاهایی در حوزه‌های انتخابیه.

**خجسته نماینده همدان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم تسریع در برخورد با افرادی که با استفاده از رانت‌های غیرقانونی اقدام به ادامه تحصیل یا عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها نموده‌اند.

**دامادی نماینده ساری به وزیر آموزش و پرورش: انتقال مجتمع تیزهوشان ساری به خارج شهر که موجب خطر جانی برای دانش‌آموزان نخبه شده است.

**ثروتی نماینده بجنورد به رییس‌جمهور: تسریع در تخلیه ساختمان‌های ادارات شهرستان‌های بجنورد توسط مدیران کل پس از 10 سال از تاسیس خراسان شمالی و همچنین اجرای ماده 108 برنامه پنجم و تخصیص اعتبار به مناطق کمتر توسعه یافته برای رسیدن به میانگین کشوری.

**لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر نیرو: کمبود آب آشامیدنی در حوزه انتخابیه.

**مددی نماینده میانه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: عدم امکانات در بیمارستان‌های میانه و همچنین نبود پزشک در درمانگاه‌های روستاها و بخش‌ها.

**خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تقویت ابعاد نظارتی وزارت صنعت و توجه بیشتر به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان.

**ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر صنعت، معدن و تجارت: پرهیز از شتاب در حذف طرح‌های نظارتی و بازدارنده قاچاق کالا و به وزیر آموزش و پرورش: بازنگری اساسی در کتب درسی از نظر محتوایی، به وزیر راه و شهرسازی: تعریض راه سیاهکل به لاهیجان، به وزیر کشور: پیگیری ایجاد کمربند شهرستان سیاهکل، به وزیر اقتصاد و دارایی: جلوگیری از چاپ اسکناس بدون پشتوانه در ماه‌های آتی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در احداث شهرک‌های صنعتی جدید در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و به رییس‌جمهور: پیگیری بازنگری در نحوه پرداخت و میزان در دهک‌های مورد نظر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها.

منبع: ایسنا