۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

اولین اظهارات ظریف پس از ورود به ایران

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به کشور گفت که آماده‌ایم مذاکره برای راه‌حل نهایی را شروع کنیم و در عین حال تمام اقدامات اطمینان ساز ما برگشت پذیر است.
کد خبر : ۱۴۴۹۷۵

صراط:  محمد جواد ظریف در هنگام ورود به ایران پس از سفر به ژنو در فرودگاه مهرآباد و در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک سیما گفت: لازم است در ابتدا یاد و خاطره شهدای برنامه هسته‌ای را گرامی بدارم و از مقام معظم رهبری برای راهنمایی‌هایشان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: از رئیس جمهور و دبیر عالی شورای امنیت ملی و مسئولین تشکر می‌کنم و بیش از همه از مردم بزرگوار که امروز ثمره این بزرگواری‌ها را می‌بینیم هم باید تشکر کنم. تنها زبان صحبت با مردم ایران صحبت با زبان احترام است.

ظریف درباره تضمین اجرای توافق بین ایران و غرب گفت: مسیر درست منافع غرب را تامین می‌کند و غرب باید اعتماد مردم را به دست بیاورد.

وزیز خارجه در ادامه گفت: ما تازه مرحله اول یعنی رسیدن به راه‌حل را آغاز کرده‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه غنی‌سازی یک جز جدا نشدنی برنامه هسته‌ای خواهد بود. هیچ مرکز هسته‌ای ایران تعطیل نمی‌شود بلکه با شفافیت همانطور که جمهوری اسلامی معتقد هست که سلاح هسته‌ای جایی در سیاست ما ندارد، هیچ مشکلی نداریم که به دنیا نشان دهیم که برنامه هسته‌ای ایران صلج آمیز است.

وزیر خارجه همچنین گفت: مرحله اول یک مرحله 6 ماهه است. همزمان ما آمادگی داریم از فردا مذاکره برای راه‌حل نهایی را شروع کنیم

که مرحله‌ای مهم و حیاتی است که تمام تحریم‌ها و فشارها علیه مردم رفع خواهد شد و برنامه هسته‌ای ایران مانند کشورهای دیگر به رسمیت شناخته خواهد شد.

ظریف در تشریح روند توافق ایران را ۱+۵ نیز گفت: الان وارد مرحله اجرایی و مذاکراتی شده‌ایم. غربی‌ها راه‌های متعددی را امتحان کرده‌اند و شکست خورده‌اند و تنها راه برون رفت از این موقعیت همکاری طرفین است.

ظریف در آخر گفت:‌همه اقدامات اطمینان ساز ما قابل بازگشت است و امیدوارم با بهره‌گیری از حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری بتوانیم به این راه ادامه بدیم.

منبع: فارس