۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کفاشیان مصاحبه علیه آل‌اشپورت را ممنوع کرد

این اسپانسر ناز کشیدن ندارد!

در شرایطی که انتقادها از انتخاب عجیب اسپانسر لباس‌های تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل هنوز ادامه دارد، کفاشیان مصاحبه علیه این اسپانسر را ممنوع کرد.
کد خبر : ۱۴۵۱۳۵
"گروه ورزشی صراط" - در شرایطی که انتقادها از انتخاب عجیب اسپانسر لباس‌های تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل هنوز ادامه دارد، علی کفاشیان در تازه ترین اقدام خود هرگونه مصاحبه همه وابستگان فوتبال کشور علیه این اسپانسر را ممنوع کرده است.

به گزارش گروه ورزشی صراط، شرکت آلمانی و کم نام و نشان آل اشپورت چند سالی است که اسپانسر توپ ها و لباس های تیم‌های لیگ برتری است که امسال هدف حمله تند مربیان و بازیکنان تقریبا تمامی تیم های لیگ برتری قرار گرفته است.

منتقدان اعتقاد دارند توپ های این شرکت استاندارد لازم برای بازی فوتبال معمولی را ندارد. اوج گیری انتقادها منتقدان را به سمت کشف سوابق این شرکت سوق داد و در نهایت معلوم شد که آل اشپورت به جز ایران تنها در دو کشور بی نام و نشان از لحاظ فوتبالی، قرارداد مشابه دارد.

با این وجود همه این انتقادات، حمایت غیرمنطقی مسئولان فوتبال از این شرکت باعث شد تا تغییری در اسپانسر لیگ برتر داده نشود. اما انتخاب همین شرکت برای تهیه البسه تیم ملی در جام جهانی کاسه‌های صبر را لبریز کرد.

جالب است که حتی کارلوس کی روش نیز مخالف محصولات آل اشپورت است و با این وجود فدراسیون فوتبال که همواره مدعی حمایت تمام و کمال از سرمربی تیم ملی است باز هم حاضر نشده اسپانسر دیگری را به جای آن برگزیند. به این موارد اعلام آمادگی شرکت پوما برای تامین هزینه های مالی تیم ملی در جام جهانی را نیز باید اضافه کرد.

هیچ یک از این موضوعات البته باعث نشد تا انتقادها از این اسپانسر کاهش یابد تا سرانجام کفاشیان را مجبود کرد در نامه ای به نبی، جلوی این انتقادات را بگیرد.

او در این نامه اعلام کرده که متاسفانه انجام مصاحبه هاي منفي از سوي برخي از اعضا کادر فني باعث ايجاد خلل در روند اجرايي شدن مفاد قرار داد في مابين فدراسيون فوتبال و شرکت مزبور کرده است . بر همين اساس به تمامي مربيان، کادر فني و ساير افراد حاضر در فدراسيون فوتبال اعلام مي کنم که از انجام هر گونه اظهار نظر منفي و مصاحبه در خصوص شرکت uhlsport جدا خودداري کرده و چنانچه باز هم از سوي کادر فني تيم ها و يا هر فرد مصاحبه کننده اي مطالب مخرب اعلام شود، در تعهدات في مابين فدراسيون فوتبال و طرف مصاحبه کننده در قالب جريمه اقدام مي شود. ضمن اينکه اگر موضوعي در خصوص همکاري با شرکت uhlsport نيازمند بررسي و پيگيري باشد، فدراسيون فوتبال راسا با انجام مکاتبات لازم اقدام خواهد کرد.

چندی پیش میزان تعهدات شرکت آل اشپورت در جام جهانی نیز حاشیه ساز شده بود. اسپانسرهای سایر تیم های جام جهانی تمام هزینه های تیم را تامین می کنند در حالی که اسپانسر ایران بنا به گفته ترابیان دبیر کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون، هیچ پولی به تیم ملی نخواهد پرداخت و صرفا بر اساس قراردادی که از قبل با آنها بسته شده لباس های تیم ملی را تامین خواهد کرد! گفته می شود پیشنهاد پوما به تیم ملی در جام جهانی 9 میلیارد تومان بوده است.

معلوم نیست چرا مسئولان فدراسیون قرارداد خود را با آل اشپورت این گونه تنظیم کرده بودند و از این گذشته اگر اسپانسر لباس های تیم ملی بر اساس قرارداد صرفا وظایف خود را انجام می‌دهد چرا تا این حد ناز این اسپانسر را می کشند! مگر فسخ قرارداد با این اسپانسر که بسیاری شرایط ساده حمایت مالی از تیم ملی را هم ندارد، چه ضرری به تیم ملی خواهد رساند؟ و مگر قرارداد فدراسیون با این شرکت چگونه تنظیم شده که حتی کوچکترین انتقادی از آن، با جریمه همراه خواهد شد؟!