۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
در دیدار با مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی مطرح شد

دو پیشنهاد برای حل مشکل دریاچه ارومیه

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نشست نمایندگان مجمع استان آذربایجان شرقی با رییس‌جمهور، از قول روحانی برای حل مشکل دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر : ۱۴۵۱۳۸

صراط: محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با رئیس جمهور گفت: امروز دیدار مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد و ابتدا من گزارش مختصری از وضعیت کلی استان ارائه دادم و نمایندگان نیز از حوزه‌های انتخابیه خود موارد و مشکلات را مطرح کردند.

وی ادامه داد: محورهای بحث امروز در خصوص دریاچه ارومیه و بحران‌های حاصل شده، صنعت استان، کنترل نقدینگی، مسائل فرهنگی، لزوم حضور وزرا در استان و استفاده از ظرفیت‌های استان، معادن استان به خصوص معدن مس، مسائل عمرانی و راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌آهن تبریز - میانه و تبریز - تهران و دو بانده کردن و سریع‌السیر کردن آن، تورم، بیکاری، اشتغال، زلزله سال گذشته اهر، ورزقان و هریس، مشکلات بخش کشاورزی و انتقال آب به فاز دوم زرینه‌رود و انتقال آب از ارس به حاشیه دریاچه ارومیه و در نهایت متروی تبریز بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در این جلسه رئیس جمهور اشاره کرد که مردم آذربایجان حق بزرگی در انقلاب و بعد از انقلاب و دوران گذشته دارند و نقش بزرگی نیز در تحولات سیاسی ایفا کرده‌اند. همچنین وی بحث توافقات هسته‌ای و اینکه گام اول در چارچوب مشخص شده توسط نظام و رهبری برداشته شد را مطرح کرد و ادامه داد که علی‌رغم پیگیری‌ها و سختی‌ها، مذاکرات ژنو بالاخره هدایت شد و به نتیجه رسید.

سعیدی ادامه داد: رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که گام‌های بعدی نیز برداشته شود و در خصوص دیپلماسی دولت اشاره کرد که مردم از دیپلماسی دولت حمایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور در این جلسه به مسائل و مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که بعد از توافقات هسته‌ای گشایشی در کشور صورت گیرد و بخشی از مسائل و مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان به خصوص در مورد پروژه‌های مهم و حساس راه‌حلی پیدا کنند. همچنین رئیس جمهور به این اشاره کرد که حجم پروژه‌های عمرانی در دولت‌های نهم و دهم خیلی بالا است و ما اگر بخواهیم همه آنها را به سرانجام برسانیم، با این وضعیت بودجه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

سعیدی بااشاره به پیشنهاد نمایندگان برای حل مشکل دریاچه ارومیه افزود: نهایتاً در جلسه امروز با رئیس جمهور، نمایندگان درخصوص دریاچه ارومیه 2 پیشنهاد ارائه کردند؛‌ اول اینکه نمایندگان استان‌های درگیر با موضوع در کارگروه احیاء دریاچه ارومیه حضور داشته باشند و دوم سپردن مسئولیت کارگروه دریاچه ارومیه به فردی باشد که مشغله دولتی نداشته باشد و به جد پیگیر موضوع باشد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور قول داد هر دو پیشنهاد نمایندگان درخصوص حل مشکل دریاچه ارومیه را عملیاتی کند تا فردی که مسئولیت حساس دولتی ندارد و توان لازم و تخصص در این زمینه را دارد، موضوع دریاچه ارومیه را پیگیری کند.


منبع: تسنیم