۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷

تمجید هافبک تیم ملی کره از نکونام

هافبک تیم ملی کره جنوبی که یکی از کاندیداهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا است، عنوان کرد جواد نکونام بازیکن خیلی خوبی است و می‌تواند یک تنه تیم را سمت به پیروزی سوق بدهد.
کد خبر : ۱۴۵۲۱۸
صراطدائه سونگ، هافبک تیم ملی فوتبال کره و باشگاه اف‌سی سئول یکی از 3 کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا است. رقبای او در این راه با جواد نکونام، هافبک استقلال و تیم ملی ایران و ژنگ ژی، هافبک تیم ملی چین است که به همراه گوانگژو به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

دائه سونگ که برای حضور در مراسم فردا شب (سه‌شنبه) در کوالالامپور مالزی به سر می‌برد با حضور در کنفرانس خبری AFC با اشاره به این که از تجربیات دوست قدیمی‌اش لی، برنده جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2012 استفاده می‌کند، گفت: از وقتی که 11 سالم بود در کنار هم بازی می‌کنیم. سال گذشته با هم خیلی در مورد عنوانی که لی به دست آورد صحبت کردیم و وقتی امسال من کاندیدای دریافت این عنوان شدم لی به من توصیه کرد که فارغ از نتیجه‌ای که اعلام خواهد شد از این مراسم لذت ببرم!

وی افزود: لی با من در خصوص سختی رقابتی که در آن قرار دارم، صحبت کرد و حتی به من گفت که شاید اوضاع برایت خیلی دشوارتر شود چون 2 کاندیدای دیگر هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ما اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا و مرحله انتخابی جام‌جهانی با یکدیگر روبرو شده‌ایم و می‌توانم بگویم که جواد نکونام بازیکن خیلی خوبی است.

هافبک 28 ساله اف‌سی سئول در خصوص محرومیت جواد نکونام، هافبک ملی‌پوش استقلال در دیدار برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمان آسیا 2013 گفت: ما خیلی خوش‌شانس بودیم که در دیدار برگشت لیگ قهرمانان نکونام در بازی نبود چون می‌دانم که اگر او در زمین بود این توانایی را داشت که یک تنه تیم را به سمت پیروزی سوق بدهد.

استقلال تهران در دیدار برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل نماینده کره تن به تساوی 2 بر 2 داد و در مجموع 2 دیدار رفت‌و‌برگشت با نتیجه 4 بر 2 از راهیابی به فینال این بازی‌ها بازماند.

دائه سونگ تصریح کرد: از طرف دیگر ژنگ ژی هم بازیکن فوق‌العاده‌ای است که برای باشگاه بزرگی هم بازی می‌کند که در فینال لیگ قهرمانان آسیا ما را شکست دادند، پس او هم سزاوار کسب این عنوان است. قهرمانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌توانست فوق‌العاده باشد ولی ما در آخرین گام مقابل گوانگژو اورگراند قدرتمند کم آوردیم.

هافبک اف‌سی سئول در پایان خاطرنشان کرد: ما سال خیلی خوبی داشتیم. به عنوان کاپیتان احساس می‌کنم که باید در زمین و خارج از میدان با بازیکنان ارتباط داشته باشم، کار دشواری داشتم. پس از این که نتوانستیم به قهرمانی «کی‌ لیگ» برسیم هماهنگی خوبی بین ما وجود داشت و همین موضوع یکی از کلیدهای اصلی موفقیت ما و رسیدن به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بود.

منبع: تسنیم