۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶

بررسی‌طرح‌جامع‌جمعیت‌درکمیسیون‌فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون در حال بررسی بوده و مسائلی مانند کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق و راهکارهای آن و موارد تشویق باروری در آن پیش‌بینی شده است.
کد خبر : ۱۴۵۲۵۴
صراط:  حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که شامگاه امروز در دیدار با آیت الله مصباح یزدی سخن می گفت، با اشاره به کمبود مسجد در کشور، اظهار کرد: 40 هزار مسجد در کشور کم داریم و از 65 هزار مسجد موجود نیز، نیمی فاقد امام جماعت هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی در دست بررسی تا قانون خوبی برای حمایت از مسجاد آماده شود و در عین حال مساجد دولتی نباشند و به شکل مردمی احداث و توسط خود مردم اداره شوند.

حجت الاسلام سالک افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس، نمایندگان با تجربه و فعالی حضور دارند و بر محور مطالبات رهبری و تقویت زیر ساخت های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه متمرکز هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده دراین کمیسیون در حال بررسی است و مسائلی مانند کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق و راهکارهای آن وموارد تشویق باروری در آن پیش بینی شده است.

وی افزود: طرح امر به معروف و نهی از منکر، قانومند شدن صدا و سیما و طرح جامع رسانه ها نیز در این کمیسیون در حال بررسی است، از سوی دیگر بررسی راه کارهای کاهش آسیب های اجتماعی که از جمله مطالبات رهبری است، در این کمیسیون در حال بررسی است و برای رفع تهاجمع فرهنگی دشمن آمادگی داریم.

منبع: تسنیم